|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte bilen för ca 1 vecka sedan och har nu googlat halvt ihjäl mig utan resultat. Har aux uttag i armstödet, kan välja aux i stereon, men inget ljud. Testat olika enheter och sladdar men ingen skillnad. Även märkt att där inte är någon ström i usb vilket jag läst att det tydligen ska vara så folk laddat mobil m.m. Vilka säkringar kan det vara som spökar om det skulle vara något sånt? Säkring 13 har jag kollat. Säkring 59 har jag fått upp lite information om men blir inte klok på om den gäller för dessa uttag eller ej. Kan det vara något annat? | |
|
Lyfter min fråga eftersom jag fortfarande inte hittat någon lösning och Holmgrens Bil i Karlskrona gav en noll hjälp i vad som kan vara fel. Någon här som kör via aux och med en Huawei P20 Pro och det funkar? Är mest intresserad av att spela Spotify. Instruktionsboken ger ju inte mycket information den heller utan verkar helt syfta till någon specialkabel för iphone/iPod. Tacksam för vilka tips ni än har så man kan få rätt på detta. |
|
|
Funkar det att spela via USB? Ex mp3 på USB-minne. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Använder USB uttaget, men inte laddingången på telefonen, utan har en sladd med 3,5 mm kontakt till hörlursuttaget. Använder både HUAWEI och en Samsung, tidigare en iPhone 5S som ju har 3,5 mm uttag. Ladda får man göra separat. |
|
|
Har inte testat med usb sticka. Har ingen och inga mp3. Hur ser din sladd ut Isåkare? Tänker att om du kopplar via enbart usb så borde det vara samma som laddsladden på min. Min telefon har inte 3,5mm uttag utan allt via usb-c uttaget. Kollade idag genom vad det var i bilen, är en Mulf2Hi i. Lossaee även portarna i armstödet och rengjorde men inget hjälpte. |
|
|
En dum fråga, men skickar din mobil ut ljudet över USB? Har du provat att mobilljudet kommer ut från telefonen till någon annan USB-högtalare. Är du säker på det vet vi ju säkert att det är bilen som är boven. I min E91 använder jag också 3,5mm kabel med hane i båda ändar då jag vill spela musik från min mobil och det funkar. USBingången i armstödet har jag bara användt för att uppdatera kartor till navin med. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Min mobil har inget hörlursuttag utan man fick med en omvandlare från usb-c till 3,5mm hona. Den är testat med hörlurar etc och det funkar. Så där är det inga konstigheter. Har inte navi i min utan bara stereo. Läst lite om att det kan röra sig om ett kodningsproblem. Men blir inte klok på om det är något sånt eller om något faktiskt är sönder. När jag sätter i/drar ut sladden ur aux så skulle jag iaf vilja att det sprakade till lite, men knäpp tyst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.