AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.066

Punktering lagad med bmws kit måste man göra en seriösare lagning

po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Godkväll på er efter jag böt till punkteringsfria däck åkte jag idag på punktering lagade det med bmw mobilkit antar jag kört på någon spik då det gick väldigt fort tills däcket tömdes. Har kollat lite på däcket men kan ej hitta något om den nu inte står på spiken isf. Men behövs det en seriösare lagning på verkstad ? Körde skum i en gammal ford consul å då räckte det å göra så 1-2 gånger jag hade den.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag skulle nog rekommendera att du gör en seriös lagning efter att en däckfirma har inspekterat däcket/skadan på insidan.

Vissa tillverkare av RFT-däck tillåter lagning av däcken i själva slitbanan, medan andra märken inte gör det. De senare anser att däcket ska kasseras efter punktering...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Okej får se imorgon hur det ser ut . Jag menade att punkterings fria däcken var utbytta kör vanliga Continental sport 3. Fick punka sist på punkteringsfria rft bridgedone som tur var kanske just då sämre väghållning har jag aldrig haft fick hålla bokstavligt talat i ratten trots 3-4 mm kvar så då tänkte jag köra sommarn ut men gick en månad innan ena däcket gick då byttes alla.
js
1.929
jsn
i5 m60 -24
Tala om för däcksfirman att du ha tryckt i däcklagningsskum innan de börjar skruva med däcket. De brukar uppskatta att få denna heads-up.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.