AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.280

Aux/Bluetooth till e39 -03?

Ca
5
Carl Alvin
523ia -98 samt BMW R1100RS -93 tvåhjuling..
Enkelt montera in aux/ny i en e39 -03 med Business cd och växlare? Kan man koppla bort växlaren bak på stereon och enkelt koppla in ngt i befintligt uttag?

Jag är inte särskilt elektronikkunnig så det måste? finnas en enkel lösning...
38
158
38Larsson
523i -10
318i -02
Det ska fungera till e46 tillverkade efter september 02 vad jag förstått så troligtvis även till din.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
den borde stödja aux med växlaren kvar, bara en kabel man behöver.
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Med tanke på AUX...
Köpte igår en X3 20d 2008, så nu börjar det bli dags att tänka på installationer!

I hojen, 2011, har jag en BMW Navigator IV, och nu är jag ute efter ett bilfäste till den.
Mobiltefonen kan ju kopplas via BT till denna navigator, men kan jag på något sätt utnyttja ljudanläggningen i bilen, Business CD?

Enligt extrautrustningslistan finns ingen förberedelse för mobiltelefon, men på ratten finns ju en knapp som väl just hör till en mobilförberedelse!?

Enligt vad jag förstår skulle mikrofonen finnas i taket bredvid backspegeln, om bilen alltså var helt förberedd för koppling med mobilen.

Skulle det krävas en annan modell på originalradion, eller hur är resten av tekniken inbyggd?

Kan man använda AUX-uttaget till något annat än hörlurar?

Kan en BT-sändare/mottagare kopplas till Radion på något vis?

Om man vid körning med bilen har en Schubert C4 på sig (!) så är ju allting inbyggt i hjälmen... ;-)

Leif L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.