AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.316

Bmw 325i 3.0l -2009 E90

Tw
5
Tweekz
325i E90, 2009
Hej! Var ute o åkte och plötsligt började Motorlampan lysa. Stannade en bit längre fram och märkte när jag stod på tomgång att varvtalet hoppade upp och ner och motorn vibrerade mer än vanligtvis. Fick upp FELKODER:

29F3 Bränsletryckgivare (lågtryck) -Intermittent
2A98 -Vevaxelpositionsgivare; insugningskamaxel, korrelation -Intermittent

Är sjukt dålig på bilar&motorer, men kan vevaxelpositionsgivaren göra så bilen går dåligt på tomgång osv? Väldigt tacksam för svar!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vevaxelgivare som är trasig kan ge sådana symptom och med tanke på felkoden skulle jag våga säga att det är den som är knas.

Köp inga billiga givare utan enbart högsta OEM-kvalitet som BMW original, Bosch, VDO-Siemens eller möjligen NGK/Denso.
Allt annat är ett lotteri med mängder av nitlotter - nya givare kan vara sämre än den gamla trasiga...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tw
5
Tweekz
325i E90, 2009
Tack som fan för svar! Det gör mig lite mer säker och mer glad att höra att det kan vara Vevaxelgivaren.. Får köpa en ny och testa och hoppas på det bästa! Tack för ett bra svar, får bli en med högsta kvalitet då istället för o chansa!
Tw
5
Tweekz
325i E90, 2009
Bytt till en VDO-Siemens men problem kvarstår. Felkoden stod nu VANOS någonting. Och istället vevaxelgivare, Insugningskamaxel, synkronisering.

Tw
5
Tweekz
325i E90, 2009
[IMG]Länk Där har ni felkoderna på bilen.. Antar det är svårt o veta men skulle vilja ha tips på vad jag kan titta upp osv. Någon pratade om kamkedjan och det oroar mig litegrann hehe..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.