AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.763

Normal sjunk bak F11

mb
74
mberget
535d X-Drive 2012
M-sport
Hej!

Efter att jag själv bytt luftbälgarna bak på min F11 (11600mil) så undrar jag nu om systemet ska vara helt tätt så att den kan stå 1 vecka utan att sjunka ihop synligt?
Efter bytet så sjönk den ihop 20 mm över natten (3mm/h) så då tätade jag gängorna med Loctite och efter det så sjunker den nu 0.4mm/h på varje sida.
Kanske fortfarande är lite läckage någonstans eller vad tror ni?
Bälgarna jag satte dit var pirat (ej Arnott) från Ebay.

Mvh Magnus
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Nej den ska inte sjunka nånting. Visst kan den ändra sig lite lite pga temperaturen. Tex så vart min jättehög när jag körde in den från -25 till +15 i garaget å lät den stå över natten. Samma om de är plusgrader ute och de blir väderomslag och tempereturen sjunker kraftigt, då kommer bilen säcka ihop.

Men under några timmar ska den inte sjunka ihop nånting alls
mb
74
mberget
535d X-Drive 2012
M-sport
Tack!

Får se hur det artar sig. Kanske är piratbälgarna som pyser lite nånstans :)
Känns ändå ok eftersom jag använde bilen ofta så det kommer aldrig att märkas. Kompressorn kommer gå lite mer på morgontimmarna bara
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Kolla nipplarna på bälgarna. De kan skilja från originalnippeln och nya nippeln du måste använda medföljande nipplar till dina nya bälgar. Vet att folk haft mycket problem med nipplar i sina billiga bälgar. Och att de aldrig riktigt fått till de. Efter ett byte till arnottbälgar har de brukat lösa sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.