|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Jag ska sälja min 120M-2008,för att istället köpa en 130.. Men det är jäkligt svårt,för det finns inte många till salu Mina krav eller önskemål är följande* * April 2007 (facelift) o framåt,de tillverkades väl fram till 2009 * Max 15000 mil * E81 eller E87,spelar mindre roll * M-paket,Manuell,helst skinn [ej krav],då förarstolen spricker på nästan alla ifall man inte har skinn *Helst Le-mans blå,men även vit,silver/grå funkar SVART går helt bort..... Så är det någon som funderar på att sälja sin 130,så hojta till Kollar på blocket och dessa växer inte på träd precis,inte ens i Tyskland | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Att det finns få till salu beror mest på att det finns få sådan i Sverige Tar man Tillverkade >2007-04-01 E81 eller E87 M-Paket Manuell Ej svarta Under 15000 Så finns det 13sti Sverige, varav 4st är Le-mans blå,4st titansilver, 2 Alpinvita, sedan en av varje på SPACEGRAU METALLIC (A52) SPARKLING GRAPHITE METALLIC (A22) KARMESINROT (A61) |
| Ingen som är sugen på att sälja sin 130 :) | |
|
Nej, det är den bästa bil jag haft. :) 130i E87 gjordes väl till 2011 och 130i E81 till 2012. Men from 2010 listade som 258 hk istället för 265 hk. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
förstår dig:) hittar någon förr eller senare! märkligt att dom gick ner i hk |
|
|
M3an såldes förr 3 veckor sedan,och idag såldes 120n.. Så nu börjar letandet efter en fin 130i...........:) |
|
|
Kuriosa: Provkörde en 130i-(06 tror jag det var) för x-antal år sedan, den gick"bra", men inte så bra som jag trodde ändå. Eller...jag upplevde den inte så "agil" som jag föreställt mig, lite seg gasreaktion bl.a. Jag var tvungen att växla ner ett par snäpp för att få den att röra på sig så som jag någorlunda väntade mig..t.ex. Segdragningen på lite högre växlar var oväntat dålig m.a.o. Vet inte om just det exemplaret var riktigt "hundra", men den hade rullat ca 9000mil vill jag minnas.. Ska enligt verkligt test i Teknikens Värld göra den klassiska sprinten(0-100km/h) på 6,4 sekunder vilket ju inte är "slött", men det exemplaret jag provade var nog inte riktigt riktigt..kanske var dags för en service med luftfilter etc? :/ Mvh Janne. |
|
| Låter helt normalt för treliterssexan. Den känns sömning under 4500rpm. Delvis en illusion eftersom den är så tyst och lugn men den verkliga farten finns bara högt i varvtalsregistret. | |
|
Jo, kan säkert vara så...hade ingen riktig referens att jämföra med heller(t.ex något riktigt "landmärke" eller andra bilar)..Körde på en tom landsväg mestadels. Hastighetsmätaren visade dock på att segdragningen inte resulterade i förväntad hyfsat snabb ökning av hastighet :) Men och andra sidan, jag förväntade mig en sak och vagnen visade en annan sida...kan lätt bli fel i omdömet då. Jag trodde att den lilla bilen nästan skulle "flyga fram" med såpass stor motor, oavsett växel ;) Hade/har väl läst på för lite om hur vagnen skulle ha betett sig( t.ex åtminstone kontrollerat effekt och vridmomentskurvan som steg 1).. Mvh Janne. |
|
|
Kan betala mellan 120-130 000 för ett fint exempel som uppfyller mina krav / önskemål |
|
|
För ca 130 så ska bilen ha gått under 10,men det är väl i princip omöjligt att hitta någon, så för en normal milare ca 100-110 |
|
|
Hej. Jag funderar på att lägga ut min på blocket för 129k kr. Vit e81 M-paket 130i Manuell Största hifi proffessional Svart skinn Taklucka Adaptiva xenon Aktiv styrning M-performance bromsar runt om. (Samma ok som 135i) fast med hålborrade skivor. Helt original förutom bromsarna då. Michelin cup2 på originalhjulen och 17"alu med dubbdäck medföljer. Fint skick! |
|
|
Wheelie82 Kan du PMa mig din epostadress |
|
|
1000 tack för all information,Wheelie82 Väldigt uppskattat,men jakten/sökandet fortsätter |
|
|
Missade en fin lågmilare i våras på blocket,där jag grämer mig fortfarande. var en 08a,med strax över 8000 mil bara.....den var gråmet |
|
|
Har bara kört en 130 före facelift och jag älskade den bilen. Har dock hört att facelift ska ha en annan typ av styrning som gör att den tappar lite i känsla. någon som vet mer om detta? |
|
| Stämmer. De fick elservo vid lci. Men de med aktiv styrning har fortfarande hydrauliskt. (med el-assistans) | |
| Wheelie82: så en LCI med aktiv styrning har liknande eller samma känsla som en pre-lci? | |
| Länk | |
| Skulle nog säga att känslan är lika bra som de hederliga. Men tar några ggr att vänja sig helt klart. Jag gillar det! | |
|
Nån som vet vad som kom med faceliften april 2007. Vet att LCI har olje/motor temp i kombi instrumentet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.