AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.382

Connected drive

mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
Kikade in på bmw connected drive portalen och såg att det fanns helljusassitent som kommande, till min f31. Betyder det att denna funktion kommer kunna köpas inom en snar framtid?
Och när ja går in å kollar uppdatering av navin så står det 12 mån 590kr. Betyder det att jag kan ladda ner alla uppdateringar som kommer under denna 12mån period?
Transocean
Ta nu inte illa upp men Connected Drive är bara sopor, just nu uppfordras jag att uppdatera CD på Playstore men försöker jag det så får jag bara besked om att detta inte kan göras i "ditt" land.....

Sen slutade CD att räkna mil 15 mån sedan och visar sen dess alltid 1325 mil men som sagt, idag kommer jag inte ens så långt. Då CD fortfarande "fungerade" var det som regel inte möjligt att utföra klimabefäl eller dylikt....alltså helt värdelöst......
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Ja, du kommer kunna ladda ner alla uppdateringar under 12månadersperioden. Normalt släpps två uppdateringar per år. Tyvärr inte helt smidigt då kartan behöver laddas hem till datorn, för att sedan kopieras över till ett USB-minne, som stoppas i bilen för installation där. Brukar ta ca 40 minuter för bilen att installera de nya kartorna.
Nu när de börjar skicka ut kartor över luften i senaste versionen av iDrive så blir det mycket enklare.
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
Okej tack då vet jag ang navin. Inga problem för mig å använda usb.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.