AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.211

När får bilen sitt regnr?

Ma
1
Martai
Bmw X3 - 19
Har beställt en ny BMW X3 och fick regnr av säljaren för två veckor sedan. Sökte på regnr och såg att bilen var registrerad den 5 juli redan. Registreras bilarna innan de kommer till Sverige eller har min bil kommit för längesedan men de har inte berättat de av någon anledning?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
En bil som skall till Sverige förregistreras och tilldelas regnummer väldigt snart efter monteringen är slutförd på fabriken. Jag gissar att BMW Sverige får listor dagligen på färdiga bilar alternativt om fabriken skickar dessa direkt till Transportstyrelsen som förregistrerar och tilldelar regnummer, även regskylten blir tillverkad i samma veva, så med andra ord är detta redan färdigt när bilen anländer till Sverige
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Du kan ju ta fram chassinummer via reg.nr. på transportstyrelsens hemsida och sedan kolla via vin-decoder om den finns där och se när den tillverkades.

BMW brukar skicka bilarna ganska omgående till Sverige efter tillverkning.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
"BMW brukar skicka bilarna ganska omgående till Sverige efter tillverkning."

Kanske gäller de som tillverkas i Tyskland, men min X3:a tillverkades i juli 2015 och jag kunde inte hämta ut den förrän i september det året.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jo, det gällde Tysk-tillverkade bilar...

De som t ex. görs i USA kan nog tillverkas ganska lång tid innan de ens når Europa.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
bo
283
borka
325i Cab -10
Jag kikade på min FKH 431 på kul och där stod det prod datum 20100304, men i dolda menyn i instrumentet står det 20100215 (herstellerdat) - lite märkligt kan jag tycka.

/Anders

no
217
nogren
X3 30d -19
Min X3:a tillverkades i Sydafrika 2018-09-06 men fick inte plocka ut den från handlaren förrän 2018-12-05.
Den hade stått i kaoset i hamnen i Halmstad över en månad, och därefter skeppats till Stockholm i nästan två veckor.
Förregistrerad 2018-11-20, vilket får mig att gissa att processningsmaskineriet i Halmstad registrerar bilarna när de hamnat på svensk mark.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.