|
|
|
|---|---|
|
Vill bara höja ett varningens finger för Mekster.se som inte har någon vidare service. Beställde tändstift från dem som enligt hemsidan skulle finnas på lager (de har dessutom lager i Sverige) När jag lagt beställningen, efter att läst att de har 1-2 dagars leveranstid (från att de skickat ordern) Dock står det i orderbekräftelsen ”uppskattad leverans” 31/7 vilket är en vecka efter beställning. Upptäckte detta två dagar efter jag lagt beställningen så ringde dem under den telefontid de uppgav på hemsidan- men de hade tydligen stängt kundtjänst på telefon, så fick maila. Efter ett par mail fick jag svaret att leveranstiden är uppskattad, samt att det var fel lagersaldo på de tändstiften, men att de kommer att skickas inom kort. Gick in på deras hemsida igen för att kolla. Det står då fortfarande att de finns på lager och nu är leveranstiden 30/7 dvs 4 dagar kortare än då jag beställde. Mailar igen (för de svarar fortfarande inte på telefon) men får inget mailsvar denna gång. Den 31/7 får jag mail att de har paketerat tändstiften och att de skickas inom kort (dock inget tracking number vilket utlovats i orderbekräftelsen). Loggar in på deras sida och där står det att ordern är levererad, mailar igen men får inget svar. Så, har ni bråttom, beställ inget från Mekster. | |
|
MECA/Mekonomen/Mekster. Samma folk bakom alla bolagen. Med få undantag dyrt att handla av svenska bolag. Köpt tändstift här senaste två gångerna. Finns även på ebay: Länk Länk |
|
|
Oj. Mekster tar 161 kr för ett NGK BKR6EQUP Länk Betalade 1050 kr för 12 st inkl frakt okt 2018, ca 88 kr st... |
|
| Bara för att mekster eller någon annan, är billiga på någon eller några produkter så innebär det inte att de är billiga på allt! | |
|
I mitt fall var det till båtmotorn NGK DCPR6E, 258kr för 4st vilket var halva priset mot närmaste butik som hade dem på lager och dessutom låg 3,5 mil bort så då tyckte jag frakten på 58kr kunde vara värt det. Men nu i efterhand så hade jag ju lätt valt de 7milen och dubbla priset för att kunna anvät båten de sista dagarna på semestern 🙁 |
|
![]() 13.416 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Hi hi, nej, nej - lagerstatus, uppskattat leveransdatum, i lager och allt annat det står på hemsidorna är rent fejk eller dåligt underhållet (det gäller flera lågprisdoftande kedjor). Används mest för att locka kunder att köpa. (EDIT : Ändrade alla till flera då alla inte är likadana). Min senaste "upplevelse" var köp av kylare där det stod "1 kvar i lager". Beställde men självklart visade det sig att det var slut hos leverantören och uppskattad leveranstid var uppemot 3 veckor. Det roliga är att efter en vecka stod det likadant på hemsidan :-) Jag vände mig såklart till ett lokalt företag och via deras kontakter kunde de ge ett exakt leveransdatum och dessutom leverera mycket snabbt. Kostade ett par hundra mer. Mycket trevliga och hjälpsamma. Om det var värt det? You bet! Ni kan dra era egan slutsatser om huruvida uttrycket "man får vad man betalar för" generellt stämmer... |
|
Vår lagerstatus inom reservdelar baseras på vad vi har i lager OCH vad leverantören har i status ( tex Bosch / ZF ) systemet speglar deras lager. Det händer att jag frågar på någon del hos Sachs som de har 2 stk i lager, 2 min senare kommer mail att den är såld. Som ett rent INFO mail, jag har bra samarbete med dem. Det tar tid att uppdatera osv..det blir lätt kaos när många vill ha samma del. Men det finns en del som kör fulknep och aldrig uppdaterar. |
|
| "Vår lagerstatus...", och vilken organisation avses? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.