|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett knepigt elfel på min annars kanonfina 530. Den verkar suga 0,20-0,22amp mest till och från, och därefter resulterar det i ett tomt batteri. Ibland på en dag, ibland efter ett par veckor. Ibland är den svårstartad, och om jag väl får igång den så går den som en påse skit, kvävd liksom, och stinker bensin, men släpper iväg accelerationen på lite högre varv. Det kan man "lösa" genom att vrida av o på tändningen några gånger, då går bilen kanon men bara ett tag. Bilen går inte alltid ner i sleepmode efter ca 20 min, men ibland så, ja då sover den gott. Har varit inlämnad hos BMW flertalet gånger och dom säger att den är helt okej, så det har jag tröttnat på. Om nån har några tips så godtas det hemskt gärna, just nu vill jag bara få den iordning så att jag kan sälja den och gå tillbaka till en e34 som jag saknar nåt grymt. Lite kort info med vad jag redan gjort: Kollat jordpunkter, inte alla säkerligen men många, det ser bra ut Alla säkringar är hela och fräscha, även dom under passagerarsätet Bytte Vevaxellägesgivare på en BMW verkstad till en helt ny OEM. Nytt 88 batteri från Biltema Nollställt datorn på BMW Tack på förhand, mvh smått desperat e39 ägare | |
|
En klassiker på e39 är att slutsteget till kupéfläkten är defekoch detta drar ur batteriet. Ofta kallat "fläktmotstånd" om du googlar. Vanligt på M54 motorn är dåliga kampositionsgivare. Detta bör dock ge felkoder så det lär du se om du läser av motorn med ett diagnosverktyg. Kolla också gummidetaljer vid insug, brukar spricka där. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.