|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har fått medelande Adblue systemet ur funktion kontakta verkstad. kan jag köra med bilen? DEn går inte konstigt. 520d-16 | |
| Ja, du kommer kunna köra med bilen. | |
|
BMW går inte in i någon limp-home/failsafe mode utan går som vanligt. Har läst om folk som åkt så i åratal. Audi däremot drar ned effekten och går inte att köra med utan bara till nöds. |
|
|
Tack för svaren! Knepigt det där med adblue. har aldrig haft det tidigare. Bilen är ny inköpt hoppas det inte är början på en massa strul. |
|
|
Jag får samma fel och när man läser felkoderna får man ingen hjälp på min bil. Det sitter en NOX sensor efter alla renare och den detekterade att en reningscyckel inte låg inom föreskrivna värden för avgasutsläpp.. Kör man BMW diagnos så säger den att det kan vara något av följande orsaker till att felkoden sätts. AdBlue vätska Pump Reglering Sensorer Munstycke SCR katalysator Osv Men inte vilken, och att börja byta på chans känns inte så skoj då det lätt kan bli 25.000-35.000. Hoppas du har en mer specifik felkod på din. |
|
Transocean |
Då är det väl bara att ringa denna firma å deaktivera hela adblue :-)Länk |
| J.buford. din är -16, då gäller väl tillverkaren emmisionsgaranti fortfarande | |
|
Vad är emmisions garanti? |
|
|
jag har 3 månaders garanti på bilen. Har haft den ca, en månad. Så det här får dom lösa! Men det känns inte så bra att den börjar strula redan. |
|
| j.buford - att tillverkaren garanterar att avgasreningen fungerar som den skall i 5 år / 8000 mil. | |
|
Adblue är jävulens påfund. Ska lämna in min efter sommaren... Blir att programmera bort den, om jag inte går skadefri. Tar för givet att BMW står för detta alternativt försäkringsbolaget i andra hand. 2015 års modell med 6000 mil. |
|
|
Var gör man en avprogramering av adblue i skåne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.