|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Asså lever det om som satan eller ? för man vill ju kunna köra bilen också !? Funderar att göra nå adapter från extraktorgrenrören så det mynnar ut till 3" resterande och en eller 2 apple dämpare ! Finns det inte att köpa sånna dära adapters ? _____________________________________________ Länk |
|
|
Man vet ju inte riktigt hur det låter utanför när man bara kör bilen. Men enligt min flickvän så lever det om som SATAN utanför bilen;) Det knastrar, sprakar och vrålar rätt friskt. Men det låter riktigt gött! Inne i bilen dånar det lite;) Man måste ta i lite om man skall göra sig hörd hos den som sitter bredvid. De som sitter bak hör ingenting av vad man säger fram. Jag kör med 2,5" system, racekat och en oval Apple Racing dämpare. |
|
| Du har alltså bara en dämpare?! | |
|
Japp! Har bara kat. och en oval Apple dämpare. 2,5" från grenröret. Rationaliserade bort flamdämparen. Det sprakar och eldar lite och systemet blir lite varmt;) |
|
|
Så du tror att om jag har 3 " hela vägen och 2 dämpare att det blir rätt ok eller ? _____________________________________________ Länk |
|
|
ILiveToRide: Förstår att det kan vara problematiskt att föra en konversation i bilen då. Jag lär nog hålla mig med en "stor" och en liten dämpare. |
|
ant |
jag har en stor dämpare längst bak på min bil. 2.5" från katalysator och bakåt. det låter helt ok i bilen, man kan prata helt normalt. utanför vet jag inte men det lever nog om ganska bra. ====== Länk |
|
Det är ju inte bara storleken som spelar roll. Apple dämparen har ju bara ett rakt rör igenom! Iof perforerat och lite dämpull runt om. Går att dämpa den mer genom att fylla på stålull. Orginal is dämparen är gigantisk! Finns ju bara en ljuddämpare orginal. Det går att konversera i bilen...;) Man hör ju när den bredvid skriker. Och folk i baksätet försöker jag undvika. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.