|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
HÄMTADE UT MIN SPORT LJUDDÄMPARE UT IGÅR.VÄNTAR MED SPÄNNING PÅ LÖRDAG,DÅ JAG SKA FÖRSÖKA MONTERA DET. SJÄLVA LJUDDÄMPAREN SER GANSKA BRA UT OCH ALLA MONT.DETALJER SER UT ATT VARA MED.JAG HOPPAS ATT DET LÅTER BRA OCH JAG INTE BLIR MISSNÖJD!JAG ÅTERKOMMER MED RESULTAT... MVH.ERRA ERRA | |
| Du behöver inte skrika (stora bokstäver)... men hoppas att du blir nöjd :) | |
|
Hoppas du blir lika nöjd med ditt system som jag är med mitt! Mvh / Malte |
|
|
HAR NU MONTERAT SIMONS SPORTLJUDDÄMPAREN. PASSFORMEN OCH ALLA DELAR PASSADE UTMÄRKT BRA,GICK GANSKA FORT OCKSÅ ATT MONTERA. NÄR DET GÄLLER LJUDET SÅ BLEV JAG LIIIITE BESVIKEN! FÖR ATT DET LÅTER NÄSTAN INGENTING UPP TILL CA:3500 RPM,FÖRST DÄREFTER BÖRJAR DET LÅTA. MEN ANNARS TYCKER JAG ATT DEN ÄR HELT OK. DOCK KAN JAG IMTE REKOMENDERA DET TILL DE SOM VILL ATT DET SKA LÅTA MYCKET. JAG HAR TAGIT BILDER PÅ NÄR JAG MONTERAR DET MEN VET EJ HUR MAN KAN LÄGGA UPP DET PÅ BMW POWER. VET NÅGON DET SÅ ÄR DET BARA ATT MAILA MIG. MVH.ERRA |
|
|
Hur ofta håller man under 3500rpm !!!?? :) Ps. skriv gärna med små bokstäver då det i egentlig mening betyder att man pratar VÄLDIGT högt. Mvh Anders S. |
|
|
Tycker min 528 låter som f*n med Simons avgas. Besiktigade i går å gubben gillade att varva den lite på tomgång. Fick en go komentar: "Mmmmmm... bättre än Marabou" :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
ticco; kan ju höra av dig när E28;n börjar bli säljmogen...=) *badass toys for badass boys* |
|
|
:) Till våren så ska 3,5'an i. //Ticco www.ticco.com |
|
|
ja den var ju oväntad...=) lycka till! *badass toys for badass boys* |
|
|
Bara lugn, du har snart bränt ur Simonsdämparna och då lever de fan på alla varv. Kiip Spiiding! |
|
|
Precis! Ge det någon månad så ska du höra på ljud :) Låter nästan som mina burkar e tomma numera. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Efter en månad? Det visste jag inte,hoppas att de inte låter alltför mycket...Men är det bara simons dämpare som låter så mycket efter ett tag? Jag får nog återkomma med mera info om ett par månader. mvh.Erra |
|
|
Jo dom brukar bli ganska utbrända.... På min 325:a har den nu setat ett tag typ 4 år.... Det ekar ganska friskt i dämparen samt smäller, poffar och lever fan!! |
|
ant |
jo, simons burkar tappar förmågan att dämpa.. hade simons burkar på min gamla ford sierra. lät bara mer och mer, vartefter tiden gick och piskade maskinen.. vet en annan kille som byggde ett nytt system på sin 535:a med simons grejer.. han blåste ut allt på en gång i bakre dämparen.. det kom ut i en klot formad eld boll.. =) |
| Apple racing dämparna skall ha bättre värmetålighet... | |
|
Som sagt, vill man att det ska BRÖLA så är en 500mil gammal simonsdämpare det bästa som finns på marknaden :) Men vill man ha en dämpare som låter grovt (speciellt till BMW 6:or) och dessutom inte är flamskyddad (ger alltså ifrån sig blå "blixtar") är Apple Racings dämpare jävligt bra..... "en som provat" |
|
| Var kan man få tag på Apple Racing-dämpare då? | |
|
Skulle ha tagit och pratat lite med hr. Applegren om priserna... Blåa flammor borde ju va fränt på natten. Och att man slipper sugrören som sitter under befintlig bil just nu...=) *badass toys for badass boys* |
|
| Och hur får man tag på honom? | |
ant |
man kan köpa Apple Racing dämpare genom KG Trimmning Länk ============================= Länk |
|
Länk Jag kör med Apple och är helnöjd med soundet. Hållbarheten återstår att se. Flammor hade jag när jag körde med K-Jetronic, men färgen vet jag inte eftersom jag aldrig sett dem själv. De försvann dock när jag bytte till Motronic. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.