AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.000

Ignition Faulty 525i e61 -04 hjälp!

Ba
11
Bazer
BMW 525i E61 -04
Tja, Har en 525 e61 -04 som har funkat bra i många år, men igår när jag skulle försöka starta den så står det på panelen:

"Ignition faulty - Engine can possibly only be started with brake pedal depressed. Contact the nearest BMW service."

Startmotorn går men bilen startar inte, har kollat alla säkringar och dom är hela.

Vad kan jag göra?

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jag skulle koppla bort batteriet en halvtimme till att börja med om jag inte hade diagnosgrejer i närheten så jag kunde se vad som felar. Sedan skulle jag ringa BMW bara för att det står det och spela dum en stund.

// Magnus

Ba
11
Bazer
BMW 525i E61 -04
tanken har slagit mig att koppla ur batteriet, men jag har hört förut att då måste man lämna in bilen på bmw att dom kopplar datorn i bilen för att få igång bilen igen, t ex vid batteri byte. stämmer det?

Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Nej, det stämmer inte men ibland på dessa bilar kan startspärren slå till vid dålig batterispänning. Bilen tror den blir manipulerad och sätter en spärr.
Felkod 4A63. Nästa steg för dig är att kolla felkoder. Du har garanterat någon som kan ta felsökningen vidare.

Mvh Ola
Ba
11
Bazer
BMW 525i E61 -04
Okej tack, ska testa! :)
Ba
11
Bazer
BMW 525i E61 -04
Jag kopplade ur batteriet i en timme och kopplade på igen, men felet kvarstår :( kolla felkoder blir om en vecka eller nåt, så om nån har nån ide var det är eller om det är nåt jag kan göra under tiden så är jag tacksam för hjälp / svar :)

jo
123
johan730ld
525d touring 2009
Varför om en vecka?
Ba
11
Bazer
BMW 525i E61 -04
har en bekant som kan koppla datorn i bilen och felsöka, men han är på semester..

jo
123
johan730ld
525d touring 2009
Bazer post
Ba
11
Bazer
BMW 525i E61 -04
***SOLVED***

Jag bytte motor olja nivå sensor efter jag hittade felkod 27C3 med datorn och bilen startade och funkar, men sen lös "active steering fault" för jag hade kopplat ut batteriet innan, men lyckades kalibrera aktiv styrningen med datorn så den felmeddelandet försvann också! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.