|
|
|
|---|---|
|
Hej Måste möjligen skaffa mig en bil som kan frakta folk och samtidigt dra släp, troligen i lite terräng. 6-7 passagerare ett måste. Fyrhjulsdrift också. Gärna bekväm också. Tittar på en massa Suvar, men dök på Merca R-klass. Den kostar inte mycket som begagnad. Den verkar stendöd på marknaden? Någon som vet något om den, som tom har en? Matthias | |
|
"lite terräng" "Fyrhjulsdrift också" Menar du att den skall klara storstadsdjungel? Annars har jag svårt att tro en R-klass passar... MVH Christofer |
|
|
Hej "Lite terräng" betyder troligen backa ned släp till strandkanten Med fyrhjulsdrift menar jag egentligen bara att man inte fastnar vid strandkanten. En del "fyrhjulsdrifter" är väl egentligen något annat. Hämta upp lite folk också. Skulle gärna ha en folkabuss eller liknande men som kan detta med dra släp i lite terräng-typ också. Sedan skall man åka hem 10 mil och vill ju kunna åka någorlunda bekvämt. |
|
|
Tror de är rätt bra, kommer bara på två grejer som kanske är lite trista och det är 'USA-känslan' interiört och utseendet, särskilt med små hjul. Annars verkar de vara omtyckta av dem som faktiskt äger en. Lite som en 5-serie GT :-) Finns i två längder. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Vet inget om kvaliteten, men det borde väl vara som övriga MB? Jag upplever den som någon sorts mix mellan en minibuss och personbil, och gillar att den är unik i det segmentet. Har dock inte behovet själv att frakta så många passagerare. de tidigare är "bara" 7 sitsiga. Tror det är mycket bil för pengarna, och ett alternativ om du inte guilar minibussar eller suvar. |
|
|
Tack för svar! Håller med om analysen: en motsvarighet till 5 serie GT som ju hyllas i en tråd här på AP. Men bilarna är billiga, märkligt billiga. Är det dålig kvalitet eller intresset för en udda bil, eller både ock? Matthias |
|
| Udda bil med relativt höga driftskostnader | |
Terry N |
Sneglade lite på modellen för knappa 10 år sen när vi väntade tvillingar. Provkörde dock inte. Ville som sagt inte ha en minibuss, men insteget och storleken som en, men ändå personbilsegenskaper. R-klass är lite ensam där, den slog tyvärr inte på marknaden, definitivt inte i norra europa. Som bmwping skriver, lite dyra i drift nu, ssk skatten, de flesta är diesel. Finns som bensin 280,350 och 500 men inte vanliga som sagt. Kom 2006, en facelift 2011 och modellen las ner 2013. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.