|
|
|
|---|---|
|
Bmw 525ia touring 02 Läste att många hade problem me ventilkåpspackning Skruvade väck allt idag men packningen var hel å fin. Har mkt olja som är synlig på motorblocket samt en massa olja på alla kablar som ligger snett ner till vänster sett ifrån oljestickan. Vet inte hur man bifogar bilder :( Är det någon som kan ha några tips på vad som kan läcka ? Läcker inte mkt å luktar som mest bränd olja när man har tryckt på Har fått lite tips på Oljetrågspackning vevhusventilation slang Oljefilterhus packningen Finns det några experter | |
| Låter som packning till oljefilterhus, billig och hyggligt lätt att byta så börja där | |
|
Kanon då blir de att inhandla imorgon å testa |
|
|
Lätt att byta vete tusan...tar nog två timmar för en erfaren mekare som gjort det flera gånger innan... Men packningen kostar bara några tior. Ange alltid sida på bilen sett från förarpositionen som blickar framåt i färdriktningen, då blir det inga missförstånd. Alla reservdelspositioner är utifrån det systemet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tvätta rent innan så ser du snart varifrån oljan kommer. Dessutom blir det enklare att fixa när det är rent. Sätter också några kronor på packningen till oljefilterhuset, tag mig några timmar att fixa när jag körde 530 -01. Det är en massa saker som måste tas bort. |
|
|
De var oljehusfilter packning Tog ca 75min att byta. Så nu äre dags för en rejäl motortvätt |
|
| Kul att det löste sig, låter rimligt med runt en timme för bytet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.