AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
582

Ojämn gång 318iS

sm
99
smartin
318iS -90
Jag har ett litet konstigt problem med min 318is -90. När jag startar den varm huckrar den sig och rycker som tusan. Ger man full gas händer det inget i någon sekund, sen kommer allt. Låter man den stå på tomgången när den huckrar sig (ibland klarar den inte att hålla sig igång) går det över efter ungefär 10 sekunder. Någon som vet vad som kan vara fel?
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Har en kompis som har en iS-90 som går ojämt på tomgången...
Kan de ha nått att göra med open air filter???
Eller kanske Chiptrimning???

//Cosmos
(Ännu ej BMW Ägare)
sm
99
smartin
318iS -90
Har varken open air filter eller chip...
Den går inte ojämt efter ett tag, bara just när man starta den. Mycket konstigt.
Man får väl åka nånstans och koppla upp den mot en dator, men det kostar!
sm
99
smartin
318iS -90
Ingen som har en aning om vad det kan vara för fel?
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
Prova med Injectioncleaner, det kan lösa sådana problem. Tillsatserna i dagens bensin har en tendens att sätta igen bränslesystemet.
sm
99
smartin
318iS -90
Har redan provat det...
Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Den får för mycket bensin du kan ändra flödet under luftmängdsmätaren på en inseksnyckel...Späner du så minskar du flödet...

Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Den får för mycket bensin du kan ändra flödet under luftmängdsmätaren på en insekskruv...Späner du så minskar du flödet...

sm
99
smartin
318iS -90
Så kan det kanske vara, men det konstiga är att det varierar så kraftigt. Ibland märks det inte alls, ibland lägger den bara av. Startar man den dessutom direkt den lagt av går den bra sen.
Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Då vett jag inte vad det kan vara...Hål på ett vakumslang kanske....

sm
99
smartin
318iS -90
Har ingen aning heller, hade en tanke på att det var glapp i någon sensor/givare någon stans. Måste ta tag i det och kolla upp.
Visa användare
12
walle
328i -98 e46
Du borde nog kolla upp tändkablarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.