AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
521

Hur sitter emblemet fast

diamantsvart_bmw
jag tänkte byta emblemen på min bil, hur sitter dom fast och hur tar man bort dom lättast??
motorhuv och och bakluka

Ti
2.587
Ticco
420i -14
Öppna huven så ser du 2 piggar på baksidan, knacka.
alt. skruvmejsel å bänd upp emblemet, men akta lacken.

//Ticco

www.ticco.com
Gäller nog bara E28 på E34 har jag för mig att detta inte fungerar. Då tar du en liten skruvmejsel som du klär in spetsen med lite tejp och försktigt bänder i ena sidan av märket. Det sitter som Ticco sa med 2 piggar, så var lite försiktig med lacken men tryck till så ploppar märket upp.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Hej! Var mycket försiktig så att du inte skadar lacken! Mitt emblem jag bytte var på huven. Det satt som F*n! Jag tog en extremt stark "FireLine" fiskelina och trädde in under emblemet, sen drog jag utav hel**te! Prova om det funkar.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag fick tipset av min BMW-åf att först hälla varmt vatten över emblemet och sedan lirka lite med en tunn skruvmejsel eller liknande. Gick hur lätt som helst. Men som sagt: Var försiktig med lacken, den bör skyddas med en disktrasa, filt eller dyl innan du börjar lirka med skruvmejseln.

roadZter
diamantsvart_bmw
Tack ska ni ha för tipsen, jag lovar att va försiktig med lacken hahah bilen är lackad för ca 2 månader sen
skulle ju bytt då men det är så när man har mycket att tänka på

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.