|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick detta brev idag daterat 2019-07-09 att BMW återkallar E6X därför att batterikabelns förgreningspunkt i sällsynta fall kan vara korroderad och orsaka spänningsfall-kortslutning o risk brand. Hittade en tråd från 2012 som beskriver en återkallelse beroende på ngt skydd för batterikabel. Är detta samma fel som beskivs 2012? Märkligt i så fall att BMW återkallar först nu. Min E61 är direktimporterad och har nu gått snart 25000 mil. MVH Lansman45 | |
| Fick samma brev idag | |
|
Har fått samma brev Min bil blev kontrollerad 2012 vid den återkallesen Har även bytat batterkabel närmst batteri pga sprängladdningen utlöstes under färd som skjuter bort kraftkabeln (tjocka röda) Någon som exakt vet vad det är som skall kontrolleras? |
|
|
Tack för svar! Har pratat med service på Förenade Bil Malmö som inte trodde detta hade något att göra med återkallelsen 2012. Jag köpte min bil någon gång då, men jag har inte fått kollat något batteriskydd tidigare, och tidigare ägare nämnde inget, men det kan vi ju ha missat. Har beställt tid för gratiskontrollen av batterikabelns förgreningspunkt, så kan man väl passa på att få kollat om någon åtgärd med batteriskydd gjorts 2012. MVH Lansman45 |
|
|
Bytte batteriet maj 2018. Mao 10 år gammalt. Inte någon synlig korrosion. Bilen 530 -08. |
|
|
Har min bil stillaståendes pga av bränd kabel. Finns inga reservdelar att få tag i öht. Verkligen jättekul. |
|
|
Fick samma brev onsdags, var på BMW Gbg igår och de får inga delar till ev åtgärd förräns i september. Beställde tid till den 4e oktober (tidigast möjligt) för ev åtgärd, hoppas man slipper bilbrand tills dess då, undrar vad som händer om det skulle ske? |
|
| Helt sjukt att det inte finns reservdelar. Kommer vara utan bil i två månader minst. Trodde inte BMW var så här fruktansvärt dåliga på att hantera ärenden. Kommer troligtvis aldrig köpa BMW igen. | |
| Har också fått denna kallelse. Bokat tid hos Bavaria i Solna 21 aug. Ca 3 veckors väntetid. | |
| Fick också kallelse utan någon större information, svagt. Mkt problem genom åren tydligen med batterikablar/anslutningar.. Tidigare återkallelser har varit bl.a. pga genomföringen i bagageutrymmet som korroderade mot karossen. Denna gång kan det vara följande: Länk | |
| vart sitter denna förgreningspunkt? Verkar som att de varit under huven på min bil och lyft motorkåpan med... Har nämligen fått två lackskador på huven längst fram som jag till 99% kan säga inte var där innan verkstadsbesöket.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.