|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har märkt att det kommer som ett knäppande ljud när jag svänger. Låter som det kommer från framdäcken, och låter som sagt när jag svänger och inte när jag bara kör rakt fram. Detta ljud ökar i intensitet ju snabbare jag kör, som att det skulle sitta en spik i däcken men har kollat och inget sådant. Någon som har en aning vad detta skulle kunna bero på? | |
|
När man kör riktigt sakta och svänger kraftigt kan en sliten fördelningslåda knäppa, men du talar om snabb fart Samma kan hända med dåliga fjäderbenslagringar, hände mig nyligen, men det är också långsamt vid kraftig sväng bromsskivor kan också få en kant som märks när man svänger, då kan bromsbeläggen ligga an vid ett visst ställe och orsaka knäppande; går att kolla ganska enkelt en konstig sten som sitter fast i däcket, men det borde du sett Matthias |
|
| Tack för ditt svar! Satt och läste runt en del i engelska forum och hittade en liknande tråd där lösningen var enkel, en hjulbult i ena däcket som inte satt ordentligt. Tog en runda med mutterdragaren vilket löste problemet. Tack för svaret hur som! | |
|
toppen! (sådana svar är ju självklara, men de kan man ju inte med att lämna...) Matthias |
|
|
Nej du, det var nästan en pinsamt enkel lösning, nu får man på med skämshatten ;-) Vet inte varför det inte slog mig tidigare. Hur som, bara skönt att det är löst! Ha det gott |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.