|
|
|
|---|---|
|
hej igen ! då blev det knas med min backvarnare då. Man får inte vara glad nå länge direkt. när jag lägger i backen så piper det konstant .nån som haft liknande problem, kollat med obd läsare den säger inget fel.syns inget på display heller. bara att koppla bort eller ? hoppas nån vet mvh Nilwe. (sensorer kollade fungerar) | |
|
När jag blev påkörd bakifrån i min gamla 3 serie så pep den precis som din. Inte mycket till skador mest repor men ändå var den tjurig. Sensorerna byttes och den fungerade efter det. |
|
|
hmm jaa detta är ju skumt alltså, kan regn störa ut backsensorer ? idag solsken torrt och fint nu fungerar backsensorerna igen !!!! |
|
|
Det skulle väl vara om det ställer sej vatten i baljan... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Ja, fukt kan definitivt ha en påverkan om sensorn inte håller helt tätt längre. | |
| ok får riva och kolla upp sensorerna då | |
|
Kolla även Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| ok ska kolla det åxå tack för hjälp | |
|
hej det är tydligen så att backsensorerna flippar ur när det blir fuktigt väder , har stått nu i garage nån dag och då fungerar sensorerna ,får kolla kablaget senare när jag ska demontera bakstöten för annat jobb. nu en fråga: nån som har bytt bromsljuskontakt på E46 330i 2002 ? vet att kontakten sitter nånstans vid bromspedalen, man måste riva en del under ratten får åtkomst av kontakten. ha det bra boys and girls. /Nilwe NELA |
|
|
Jag tror inte felet i PDC ligger i kablaget utan i en eller flera av sensorerna. Om du har Inpa eller något annat program som kan se live-data på sensorerna så ser du lätt vilka som är aktiverade när felet uppkommer. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Det går också att lyssna på dom fyra sensorerna. Det skall höras ett knastrande/knäppande ljud. Man måste stå inomhus där det är absolut tyst. Och ha örat emot. |
|
|
hej har fixat backvarnaren nu det var fukt som gjorde att dom inte fungerade det är åtgärdat nu tack för svar och ha det bra ! NELA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.