AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.979

Vibrationer 320d -2009 E91

tr
131
trexen
320d E-91 2009
Tja,
Skrev en tidigare länk ang ett gluckande som försvann efter jag bytta alla länkarmar i framvagnen förutom styrleden.
nu efter har jag bytt bromskivor runtom inkl klossar för 2 månqader sedan, bilen vibrerar rätt mycket över 115-140+km/h.
idag 190711 bytte jag fjäderben inkl koppen längst upp + packning, använde samma fjäder sedan tidigare.
var nyss ute och testade oc det är samma jävla vibrationer, ibland känns det som om det minskar om jag gasar på fullt.
tänkte börja byta ut delar ur bakvagnen, hörde att ett lager börjar låta lite då o då.

bilen har gått 26000mil, sportchassi
någon som har lite tips o funderingar?
//M
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kardanaxelns hardyskiva (och/eller homo-knut om din bil har det)?

Är vibrationerna i sätet eller i ratten?

Annars kan det vara nästan vad som helst vid de miltalen om inget är bytt - allt från bussningar/leder/stag, bakvagnsupphägningen, till stötdämpare...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Pe
85
Peter2meter
528i 2011
325i cab 1989
Om vibrationerna kommit efter du bytte bromsskivor måste det ha något att göra med det. Ta av bromsskivorna och kolla så det inte kommit in något gruskorn mellan bromsskivan och hjulnavet. Kolla även ytorna mellan hjulet och bromsskivan efter samma sak.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ibland kan bussningar/leder/stag ge upp när man lyfter upp bilen för byte av t ex. bromsskivor eller däck, om de är lite dåliga innan...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
hej
jag hade vibrationer i ratten efter jag bytt bägge stabiliserings stag och styrleder
gjorde hjulinställning sen blev det bra,hoppas det kan va till nån hjälp/Nilwe.
tr
131
trexen
320d E-91 2009
Tjena
Det vara Hardyskivan och den andra lagret som var boven i dramat, nu är det bytt och det funkar fin fint igen.

Stort tack för tipsen och förslagen (tummen upp :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.