AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.077

M3 f80 svensåld vs importerad competition package?

Letar m3 f80 och då helst med competition paket men utan keramiska bromsar

Har hittat en fin svensksåld men utan competition samt en fin importerad (gått ett år i tyskland) som har competition paket. Priset är i stort sett samma. Hur hade ni tänkt i detta valet? Svensksåld vs competition, vad påverkar beg priset mest? Är competition paketet så stor skillnad som vissa hävdar?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har haft en vanlig f80 och hade helt klart betalat mer för en Competition. Skulle värdera det högre än prisskillnaden mellan import / svensksåld.
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Håller med acey helt klart.
Kolla historik!!! Varför inte ta in en själv?
Historiken är kollad och ser bra ut, tidsbrist gör att jag vill handla en här och inte åka ner o hämta en själv. Jobbar lite mer än jag borde så fritid är en bristvara.
Det är som M2 och M5, de utan competition är svårsålda och ligger ute länge, ingen vill ha en standard när det finns competition.

Tror dom som har standard måste pressa ner sina priser ordentligt om det ens ska bli intressant.
Men det är ju enkelt att handla i Tyskland. Köp från aukt handlare. Beställ hemtransport från ex vis Eurotransport. Sen om det är värt kan jag inte svara på. Valutan är ju ofördelaktig.

/Anders
Jag hade ett rent helvete att få sålt min M135i som var import, bilen var felfri men ingen ville ha den i inbyte, något att tänka på.
Den här har ju vettigt pris men ingen aning om historiken.
Länk

Knappast värt att importera.

/Anders
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
lanab galen eller? M2 säljer när rätt bil har rätt pris, exakt samma med M2 Comp.
Ingen kommer ju köpa compsen som ligger ute för 700+, samma med M2or som ligger över 500.

Sen är ju M2 en M2 och M2 competiton en M2 competiton, företrädare samt efterträdare, inte som M5 där det säljs M5 samt M5 competition samtidigt.
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Håller med. Testade som en kul grej att speca en m2 comp precis som jag ville ha den utan att snåla och landade på 690 utan rabatt avdragen. De som begär närmare 800, tror de verkligen själva att nån e dum nog å ge ens i närheten av dessa pengar???
Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
Personligen så hade jag satsat på en svensksåld, då det är lättare att ta reda på info om bilen och tidigare ägare m.m .

Som Fredde123 så är import ganska svåra att bli av med sen när du ska sälja, troligtvis så säljer du den också till ett mycket lägre pris än en svensksåld med samma utrustning.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Här har du oddsen för de bilarna i Sverige

159st M3 F80 (69st med S7MAA)
148st Sv.Sålda (68st med S7MAA)

Tack Jörgen, går det att se hur många utav dessa (både med och utan competitionpaket) som saknar de keramiska bromsarna?
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
steax125: Jo, jag ser allt :)

25 st Sv.sålda har Comp (S7MAA) och ej Keramiska ( S2NKA)
2 st import har Comp (S7MAA) och ej Keramiska ( S2NKA)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.