|
|
|
|---|---|
|
Har hittat små bubblor som känns mjuka, som att det vore luft i. Sitter i fogarna på bakluckan och i alla dörrar. Vad kan det vara, är det rost? Länk Länk Länk Länk | |
|
Svårt att säga 100% via bilder, men det är tyvärr klassiskt att limfogen släpper pga. rost under den...har haft den typen av rost på alla BMW jag har ägt (F31:an har väl inte hunnit så lång än...). :( Fick en förklaring från en erfaren lackerare som låter rimlig och han sa att när BMW lägger limfogen, har de vatten som mothåll och därmed läggs limmet på en fuktig plåt som är ogalvad - den galvaniseras efter limningen...fukt och ej rostskyddad plåt = rost! Han sa också att BMW hellre tar good-will på den typen av rost än bygger om fabriken för det blir billigare att göra det första. Tidigare var BMW bra på att ta den typen av ärenden på good-will, men jag har tyvärr fått intrycket att de numer har gått över till övriga "rostgaranti-maffian" och inte gärna tar fall där det inte är genomrostat... Synd att BMW inte har lärt sig att få till en bra lack på sina bilar! Prova med att visa upp bilen hos BMW och påtala att detta bör de stå för! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för utförligt svar Johan. Ska på bedömning till veckan och få svar på om det går på rostskyddsgarantin. Har varit inne 3 gånger för omlackering av framskärmarna då jag hittat rost i skärmkanterna fram ungefär där stänkskydden "ska" sitta. Finns inga på en hel del nyare bilar för att det ska se snyggt ut antar jag. Såg nu att det inte hade lackerats inunder kanten av framskärmen, vart lite frustrerad då det missats att lackera denna tidigare. Har även lackat om taket då det kommit stenskott ovanför rutan som bildat små rostbubblor. Även lackerat huven då det kommit små bubblor efter stenskott. Såg nu att det kommit pyttesmå bubblor strax ovan nummerskylten och i kanten längst ned av luckan. Plus de här bubblorna som jag lagt in kort på. Och pyttesmå bubblor i bakskärmarna. Hoppas de fixar allt, lackgarantin gick ut för 2,5 månad sedan ungefär. Köpte bilen som lågmilad premium selected för 1 år sedan, har kryssat ut och in på lackverkstaden sedan jag köpte den, förvisso varr jag påkörd i bakskärmen och i fronten, eller rättare sagt uppskrapad av någon rackare. Även framdörrarna är lackade då det inte skulle bryta av så mycket mot framskärmarna. Så i princip bara dörrar och sidorna på bakdelen som inte är lackat. Blir lite mörkrädd, hur det är möjligt med så mycket rost på en bil som är 3 år gammal, dessutom pedantskött. Annars är bilen väldigt fin och känns kanontight i mekanik och funktion. Så alltid något positivt 😁 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.