|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Crusty |
Mosse: Varför tror du just att det är 18 åringar som gör detta??? Det kan lika gärna vara den snälla farbrorn man mossar på varje morgon om du fattar vad jag menar! Bara för att man är ung är man inte skyldig..... |
|
Nej det har du rätt i...förlåt alla 18 åringar! :) Kan vara lika roligt att se en gammaö gubbe tappa löständerna av skräck när man hoppar fram ur buskarna! /K |
|
| Klasskampen fortlöper... I Sverige uppfostras människor på ett sådant sätt att det anses fult att vara förmögen eller på annat sätt skilja sig från kollektivet. Att köpa en BMW är ett sätt att visa sin individualism vilket inte uppskattas i Sverige. Detta bör därför bestraffas genom repor längs sidan på statusobjektet ifråga. En allmänhetens extraskatt för avvikande beteende. Jag fick en fråga på en fest hur jag kan köra BMW då frågeställaren skulle skämmas över att åka en bil av det fabrikatet. Vad svarar man? När jag försökte förklara att jag är mycket bilintresserad och valde BMW tack vare dess kvaliteer förstod inte frågeställaren ett dugg. "BMW har man endast för att synas". Suck. Inte lätt att vara bilentusiast i detta land. Och jag är inte bitter... | |
| Är det inte fler som är intresserade av att gillra en fälla bara för att få slå av sig lite???? Man måste ju se till att visa vad som händer, så "vissa" grupper kanske tänker sig för en extra gång nästa tillfälle det rycker i deras fingrar.. | |
|
Självklart kan det vara frestande att banka skithögarna men innan du gör något... tänk på följande. Du ska vara misslyckad, sosfall eller på anat sätt vara synd om för att komma någon vart här i sverige. Bankar du en stackars kriminell eller på annat sätt hotar honom så kommer det att sluta med att DU åker i finkan och får betala skadestånd till hans stackars traumatiska situation. Han ville ju bara vara snäll och repa din bil när du angrep honom... Om man lyssnar på tidnignarna, polisen och alla andra som har något att säga till om, så ska man bara observera och om man fångar personen så är det förhör och aja baja på fingrarna sen är de ute igen. |
|
| bader helt rätt så är det i detta land, men du man kan göra det på ett smartare sätt om man får tag på deras reg nummer om de kommer i bil/eller tar kort på dem så kan man överlåta erbetet åt någon annan vid ett senare tillfälle och då tror inte jag de vill informera polisen ifall rätt person sköter det hela :-) | |
| Det värsta är att man blir så trött på dessa drägg att det nästan kan vara värt att skaka galler ibland, nån gång har sista droppen fallit och då är den min egen tur att "vålla skadegörelse" | |
|
jag förstår dig helt och fullt. JAg har också magsår när man ska parkera på stan. Hemma är jag ganska trygg.. peppar peppar.. Och skulle jag se någon taffsa med min bil, så svartnar det bara för ögonen och INGENTING skulle kunna stoppa mig från att slita halsen av personen... Men det är fel... om man tänker efter före... tyvärr.. |
|
|
I sthlm så fanns det ju en aktionsgrupp (heter det så?) som gick ut i media att dom skulle repa 'status' bilar på östermalm och innerstan. Kommer inte ihåg motiveringen som dom gav men den var lika låg som deras förmodade självkänsla. Har som tur var förskonas från allt sånt här förutom för ett par år sedan när någon tyckte min amazon var för fin (jag ser fortfarande repan när jag tvättar och blir lika förbannad nu som då).. |
|
| Inte så konstigt att vanaliseringen av finare bilar ökat när mer än var tionde person är kommunist eller miljöpartist i dagens Sverige. Dom enda som får ha sina fordon ifred är väl medlemar i vissa mc-gäng. Dags att bilda "elaka" finbilsägarnas förening ?. | |
| jag går med.. var ska man anmäla sig :) | |
|
Eller lejja/hyra lite folk från välkända MCklubbar som är sugna på att få lite extra klirr i kassan, jag skulle lätt kunna tänka mig att skänka en slant till sådan verksamhet och tänker vi alla likadant så blir det en hög med pengar åt dem som skall "rensa" bort den rödgröna röran. |
|
|
Eller lejja/hyra lite folk från välkända MCklubbar som är sugna på att få lite extra klirr i kassan, jag skulle lätt kunna tänka mig att skänka en slant till sådan verksamhet och tänker vi alla likadant så blir det en hög med pengar åt dem som skall "rensa" bort den rödgröna röran. |
|
| Det blir lite som en "försäkring" mot vandalism. | |
|
Ha ha ha.. jag har inget emot det. Får man ersättning ifall de misslyckas med att skydda bilen också då eller?? |
|
| Nej inte till och börja med. men du får titta på när dom spöar vandalen. Sedan får du ett klistermärke att sätta på bilen där det står protected by ********, som ska skydda mot framtida sabbning. | |
|
Hmmm...låter som det börjar växa fram realistiska ideér runt detta, varför inte göra något liknande "grannar i samverkan" - "BMW ägare i samverkan", vilket betyder att ser du någon som rör en annan BMW så har du enligt klubbens regelverk rätten att beröva vederbörande på framtänderna.... Jag trycker upp klistermärkena idag! Sen tycker jag att vi, i äkta Tysk stridsflygar anda, ska måla små symboler på sidan av bilen, vilka symboliserar antalet "kills" av vandaler! ;)) /K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.