|
|
|
|---|---|
|
Fick felkod 0029F1 (Fuel pressure plausibility). Första dagen på semestern givietvis. Reducerad motorkraft engine fault står det i displayen. Får inte tag på verkstan. Troligtvis har även dom semester. Hur skadligt kan det vara att använda bilen? Har kvitton på att högtryckspump mm är bytt i maj 2017 och bilen har sen dess gått 2000mil. Hur troligt är det att den kan ha gett med sig igen? | |
|
Här har du lite läsning Länk om din felkod |
|
| Jag som gillar när felkoderna är exakta. Jaja... nu får man lära sig något nytt. | |
|
Nu var jag ute och skulle felsöka. Vips så funkade bilen som vanligt. Ska jag nolla felkoderna och se om det kommer tillbaka? Försökte kolla bränsletrycket med Carly men hittade ej vad parametrarna hette så får väl prova med Inpa någon dag. |
|
|
Typiskt! :) Jag hade låtit felkoderna ligga kvar för man kan sedan se i deepOBD miltal när de uppkommit, i alla fall senaste tre gånger. Tror inte man ser sånt i Carly. För övrigt ser man aldrig miltal när felkoden registrerades. Jag tycker att parametrar i Carly är en soppa men testa att droppa de email och fråga. |
|
|
Kompisen får hjälpa mig med Impa någon dag. Felsöka på fel som kommer och går brukar ju ofta krävas mer tur än skicklighet för... Inte för att jag skulle kalla mig skicklig men tur har jag sällan. |
|
| Nu ska bilen in på verkstad på torsdag. Om det nu skulle vara högtryckspumpen, vet någon hur lång garanti det bör vara på en sådan? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.