|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Undrar om någon provkört denna nya motor i Toyota. Tycker faktiskt den båda är snygg och lagom stor samt att den nu finns med en 2.0l hybrid med 180hk så borde den inte vara en död fisk. Hur mycket skiljer det mellan en full hybrid och tex en modern diesel i stadstrafik förbukningsmässigt? //Osssen | |
|
Bilen är säkert en kanonbil om man kan leva med den linjära accelerationen. Bra pris iaf. |
|
|
De verkar dra nånstans 0.5 nästintill hur man än kör förutom motorväg då de drar mycket mer. Vad drar en halvslö dieselbil i stadstrafik, 0.7 kanske? |
|
Transocean |
Tycker också att den är vällyckad. Nä, nån diesel vill du inte ha. |
| Tack för svaren, den är dock lite dyr om man vill ha 2.0l executive med metallic och taklucka då landar den på 358 300kr, osäker om det känns prisvärt. | |
|
Provkör! De Toyota-bilar jag provkört under "modern tid" har alla varit fruktansvärt intetsägande och trista att köra oavsett motorisering.... Den enda "roliga" Toyotan jag kört är en Celica som jag hade för många år sedan. "Körglädje" är mer än motoreffekt! ;) Men det beror givetvis på vad man vill ha - många älskar sina Toyota-bilar och höjer dem till skyarna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Håller med. För pengarna finns extremt mycket trevligare bilar. Har ej kört Corolla men kört flera Auris och Prius och det är rent bedrövliga bilar. Bullriga, ful inredning, känns som transmissionen består av gummiband. Helt orimligt att stå ut med det för att spara 2dl per mil i stadskörning liksom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.