|
|
|
|---|---|
|
Jag har kommit över en uppsättning 17 tums fälgar ( M-doublespoke 194) 8" resp 8,5" med däckdimension 225/45-17 fram och 255/40-17 bak Bilen jag tänkte sätta dom på är en E36 cab där org ET är 47, och på "nya" fälgarna är det ET 34 fram och ET 37 bak. Jag provmonterade ett par fälgar jag hade liggande, starspoke 81 ( från en E39 ),som har ET 20, och dom passar, men tycker att dom sticker ut lite väl mkt. Jag har efter tidigare tips, kollat på www.willtheyfit.com, och enligt mig borde 194 fälgarna sitta betydligt bättre. Tänkte i så fall byta ut bakdäcken mot 225/45-17. Det borde väl inte vara ngr problem att sätta lite smalare däck på en 8,5"fälg ?? Tacksam för synpunkter och tips innan jag beställer nya däck!! | |
|
Hej Som du säkert sett på www.willtheyfit.com sitter dessa fälgar inte lika dåligt som de med ET20. Men med tanke på att de är 8,5 breda kommer de ändå att sticka ut en del. Om du reedan har skaffat fälgarna är det väl bara att prova om de tar vid hög last eller rattutslag. Många kommer också snart att påpeka att geometrin kommer att ändras med felaktiga fälgar. Om det är cab som du skall sommarköra lite med kan man kanske leva med det. Som framgår av denna tabell är 225 på gränsen. Men igen, smaken är olika. Länk Matthias |
|
|
Har idag monterat fälgarna ovan,men satte dit 225/45-17 runt om! Fälgarna passade helt perfekt och bilen känns riktigt bra ! |
|
|
Med så pass liten skillnad på bredden på fälgarna borde det utseendemässigt inte synas så mycket skillnad med samma bredd runt om. Tar man originalfälgar och tittar på vilket ET dom har original så är dom nästan alltid för högt satta. Dvs att dom sitter ofta för långt in för att ut fälgens optimala utseende och utfyllnad i hjulhuset. Till viss del en smaksak, men skulle bli förvånad om någon föredrar fälgar som man kan få in en hel hand mellan fälg och skärmkant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.