AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.130

Degenerering av M badgen.

Sida 2 av 3
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬

Men nya Skoda är faktiskt i trafik bakifrån förvillande lik nya 3 serien.

Inte bara jag som misstagit mig.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Ska det vara M ska det även kosta M att driva.
Får hoppas BMW tänker till ordentligt i urlakningen och även lägger sin ”M-skatt” på verkstad och reservdelar för alla M-märkta standardbilar. Allt för att man ska få känna hela spektrat i hur det är att äga en M.
Sen kan de gärna fortsätta med tex ett M-”M Driver’s Package” för 10 lax så man får åka bana (konsumparkering) med andra som köpt (privatleasat) en random M116XdTAMe.
Fan, tänker de till lite kan de mjölka detta hur långt som helst! :)
Gaspo

Kia Ceed är på pricken lik Merca bakifrån, speciellt på lite håll, med avseende på bakljusen. Tänk på det nästa gång du ser en så kanske du också ser. Får man densamma bil i backspegeln misstar jag den 10 gånger av 10 för en Porsche med sina fyra led-prickar till DRL-ljus.

Nya Kia Proceed är en Porschereplika bakifrån med sin ljusramp över bakluckan. Även Audi Q8 kan jag ta för Porsche bakifrån när man tittar snabbt.

Ljusramp har använts flitigt av tillverkare förr, men på senare år bortsett från Saab 9-5 så är det väl till Porsche som den kopplas starkast.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Mahhbechh,jag kör nya Ceed SW tycker då inte den är lik Merca. Men alla tycker vi olika.
Förstår inte problemet, Audi och Mercedes har också "M-light" modeller så som S1, S3, S4, S5, S6 och A35, C43, E43 osv. De här M/RS/AMG-light modellerna är perfekta för oss som inte vill ha skyhöga driftkostnader och stenhårda stötdämpare men ändå ha möjligheten att få en sportigare bil med bra ös i.
42
785
428
Problemet är inte att BMW gör pimpade std modeller.
Har själv en.

Problemet är att de marknadsförs som M modeller, vilket tar bort exklusiviteten från de riktiga M bilarna.

Att Auidi Mercedes gör samma sak ?

Förstår vad du skriver men det förstärker väl inte M loggans exklusivitet?
Varför ska du ha M-logga på bilen när du inte gillar hårda stötdämpare som du säger?

Vill du ha komfort och gubbåka med bilen då är det standard som gäller.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
S-modellerna kom innan RS så där har man gått åt andra hållet och lagt på en nivå till snarare
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
428, kan du länka till den marknadsföring du finner så bekymrande? Där de marknadsförs som riktiga m-bilar.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
M behöver ingen marknadsföring då M redan är så inarbetat och har näst intill legendstatus. Det är det som är så lysande slappt av bmw. Det behövs ingen marknadsföring, bara smacka dit några M-klebor och dubblera priset.
Snart kommer det även en M318CS om utvecklingen går enligt plan.
Då kan man åka lätt och spartanskt vilket är perfekt för oss som vill åka utan störig musik, störig aircondition, störiga dörrsidor och störiga baksätespassagerare.
42
785
428
Tror inte det funkar i längden.

Bil industrin och i synnerhet premium märkena är helt beroende av sitt varumärke.

En BMW kostar inte 200 KSEK mer att tillverka än än Kia.

Det tar väldigt lång tid att bygga ett varumärke men att förstöra det går väldigt snabbt.

Kan minnas fel men såg en listning av de högst värderade varumärkena globalt för några år sedan och jag tror att BMW var i topp 3 emedan Audi och Mercedes inte var inom top 10.

BMW har ett oerhört starkt varumärke och ännu mer så M avdelningen.

I mitt eget umgänge som är hyffsat stort så har det absoluta flertalet kvinnor och män som inte är bil intresserade ingen aning om vad en rs4 är för nåt dock ngn enstaka har hört talas om AMG men i princip alla vet att en BMW M är ngt väldigt exklusivt och sportigt från BMW.
Dock har de begränsad kunskap om hur bilen ser ut eller dess prestanda. Dock känner de igen badgen

Kan minnas att strax efter jag köpte min 428 så blev jag helt plötsligt en M 3,5 ,4......ägare på fejjan pga de mikroskopiska m dekalerna på skärmarna

42
785
428
Grelle@

Vet inte hur man länkar. Men ganska förvånad av din fråga då det är så uppenbart.

Bara att googla så proppar det upp massor M550, M340 ........

Dock inte speciellt bekymrad. Jag har ju ingen M bil 😀
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Du kopierar URL (hemsideadressen) och klistrar in det i ditt inlägg. Svårare än så är det inte. Autopower göra automatiskt om det till en länk.
42
785
428
Ok tack!

Men jag tror ändå att i detta fall inte behövs länkas till ngt speciellt. Det räcker att googla.

Kolla M town klippen på Youtube det är för mig M.

Inte en gigantisk diesel SUV på 2,5 ton med en M blaffa på bakluckan.

Kanske gammal och förändringsobenägen....

"När fan blev en Kia lik en Merca?"

Jag skulle säga 2004.
Länk
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
@Dr.Pez Ja den va lik :-) Men Ceed och Merca?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
@gaspo:
Länk
Länk
42
785
428
Kian är ju snyggare (・o・;)
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Det där är en ProCeed. Visst finns det en viss likhet. Men jösses va Kian va snyggare.
42
785
428
Tycker Kian lite liknar Porsche.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.