|
|
|
|---|---|
|
Hur många har fått sin bil stulen och där det konstaterats att tjuven gått förbi startspärren? Hur säkra är dessa system egentligen? __________________________________ Länk | |
| Beror på vad du har för startspärr. Nyare bilar stjäls nästan alltid med nyckel, så det är ett bra betyg åt startspärrarna. I tyskland och även england har detta blivit vanligt att man gör inbrott i hus för att komma åt nycklar till bilen. | |
järnet |
Inbrott i hus för att komma åt bilnycklar är inte ovanligt i Sverige heller. Ett problem är att de säkra stöldskydden gör att brottsligheten kommer närmare individen än tidigare. Hellre att bilen blir stulen utan att man ser det än att man blir rånad på nycklarna eller på bilen när man är ute och kör. Ta gärna min bil, men lämna mig ifred! |
|
Järnet: Inte för att vara elak men om man har en bil som din så kanske man har "råd" att bli av med den?!?!? Min bil finns bara i 43 ex så jag skulle kunna slåss tills sista oljedroppen... Dessutom slavar jag för att få det att gå runt varje månad, men vad vet jag det kanske du gör med. Isåfall så ber jag så hemskt mycket om ursäkt! // M5 I LOVE Länk Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
järnet |
Jo, men även om din bil är dig kär så tror jag att livet är dig kärare. Jag har själv aldrig blivit rånad, tack och lov, men om jag skulle bli det så skulle jag lämna nycklarna utan att blinka och bara hoppas på att komma därifrån med livet i behåll. Trots allt, och hur kär man än är i sin bil, så går den att ersätta. Skadorna (såväl psykiska som fysiska) efter att ha blivt rånad fixar man inte lika lätt. Visst, jag har råd att bli av med bilen, men det beror på att den är försäkrad och att det snabbt går att få fram en ny. Problemet för dig, om du skulle slåss för att behålla din bil, är att det förmodligen inte skulle vara oljedropparna du fick slåss för. Om det var oljedropparna som man riskade så skulle jag också kunna slåss, dessvärre är det nog blodsdroppar som man skulle få räkna och blod är avsevärt dyrare än olja. I varje fall mitt blod, för mig! |
| Håller med. Det dummaste är att göra är att stressa en redan stressad brottsling ännu mer. Ofta är dom grovtkriminella och tvekar nog inte att sticka dig med en kniv alt skjuta dig. Folk har blivit mördade för betydligt mindre grejer än en bil. | |
Tigerr |
Tja, jag har inte fått min bil stulen - Men har ändå erfarenhet av pålitligheten. Det skiljer antagligen VÄLDIGT mkt från märke till märke. Min, tex, har slutat att fungera helt! Behöver inte ha den lilla "chiphållaren" för att starta bilen längre.. :S Tigerr |
Tigerr |
Finnes; fungerande startspärr! Behövde bara byta en grej som hade gått sönder - Nu är den skyddad igen! :D Tigerr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.