AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.353

Värde Z4M Roadster

Inom vilket intervall bör priset ligga nu såhär i mitten av 2019?
På blocket finns några för 260-300 och alla har varit till salu ganska länge känns det som. I min blocketbevakning som jag haft sen tidig vår kan jag bara se att en sålts. Till en handlare som la ut den nästan direkt.

Jag får en tanke att de inte är värda det som begärs eftersom de inte blir sålda. Hur ser historiken ut prismässigt? Har de varit nere långt och vänt uppåt?
De har varit nere ganska lågt men de som är lite billigare är USA-importer. Hittar du någon du gillar så lägg ett bud, tror inte den modellen springer iväg. Folk vill ha den i coupé.
Hur långt har de varit nere? Nu finns en för 215, USA-import. Tyskimporter kostar 260-300
Skulle tro runt 200 även för svensksålda. Någon speciell du fastnat för?
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Hej LRL! Jag har snappat upp info om 65 olika Z4M, varav 35 cabbar, som sålts genom Blocket eller andra kanaler under de senaste 5 åren.
Priserna bottnade ur runt 2015-2016 för att därefter gå uppåt och även spreta rätt rejält.
Idag tolkar jag det som att du kan få en välskött cab med oklanderlig historik för runt 350 eller ett mer bruksigt, långmilat, importerat för runt 200-300.

Vilken du än köper är rekommendationen att kolla det viktigaste: servicehistoriken. Motorn är en guldklimp som kräver omvårdnad. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.