|
|
|
|---|---|
|
Tjenare ny här på forumet men söker lycka i mina frågor Har en 120i -09 som gått 8800 Mil Bytt båda kamaxelgivarna och bilfirman jag köpte den ifrån bytte en givare på katalysatorn (minns inte vilken) Men bilen har gått ryckigt ett tag nu och upplevs värre när motorn kommer i arbetstemperatur och längre körningar även svag i dragläget och rycker så plomberna håller på att trilla ur truten. Gick in med datorn och läste av felkoder idag och fick fram en felkod på Käveoxidgivaren minns ikke nummer osv, raderade den och började gå lite bättre men kommer småryck runt 80km/h och 2000 RPM Är det så att det är lönt att kolla hur dom gjort när dom bytade givaren på katalysatorn eller är det kamaxelgivaren på avgas sidan som gör att det felar i katten? Får ingen motorlampa i instrumenteringen heller som det var när kamaxelgivarna gick sönder första gångerna. //rstendalen | |
|
Givare på katalysatorn låter som NOx-sensor (kväveoxid). Vem bytte den för den måste kodas in vid byte och det kanske inte är gjort så du får felkod på den. Den ska inte göra så att bilen rycker. Jag tippar på tändstift eller tändspolar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.