|
|
|
|---|---|
|
Tja! För någon vecka sedan fick jag felmeddelande att motorn är överhettad, har felsökt bilen och fick felmeddelande på elektrisk vattenpump, vad jag förstår är det ett vanligt fel på n52 motorerna? Bilen det gäller är en bmw e60 530i 258hk årsmodell 2006, antar att det sitter en n52 i den? Då jag inte är jättehaj på detta behöver jag eran hjälp med att veta vad för pump jag ska köpa, vill ej köpa en original för 5k. Fungerar det att köpa en begagnad pump som suttit på tex en e90 sålänge det är till en n52? Eller måste det vara specifikt till en e60 530i n52? Såg att det fanns endel pumpar på bildelsbasen för 1000-lappen, men är inte säker på att det passar. Väldigt tacksam för svar och tips på vart man kan få tag på en hyfsad billig pump😊 Mvh | |
|
Ja det är en N52B30. Vattenpumpen brukar hålla 15-20 000 mil. Länk Läge att även byta termostat. Länk Finns paket på tyska bukten med både vattenpump och termostat. Kolla för säkerhetskull realOEM med ditt chassinummer att reservdelsnumret är rätt. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Okej tack så mycke! Så tekniskt sett kan jag köpa en vattenpump begagnad som suttit på en e90 06 bara det sitter en n52 motor i? Även om det är en n52b25? Tack så mycket för väldigt bra svar, får leta vidare imorgon👍 |
|
| Köp ny pump jättevanligt dessa går sönder innan 20000 mil. Vet 3 st som pajat mellan 14-16000 varav min kasta in handduken vid 15000 skulle byta den i föregående syfte. Byt som sakt även termostaten när man ändå håller på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.