|
|
|
|---|---|
|
Köpte en cab igår där caben ej går att manövrera på knappen. Hittar varken information om säkringar eller relän på google, har sökt sökt och sökt. Det enda jag hittar är information om att elmotorerna måste vara i rätt läge, det har jag kollat, och sen har jag kollat så givaren till sufflettskyddet fungerar. Har kollat alla säkringar och de är hela, någon påstår det ska finnas en säkring i bagaget men jag har dammsugit det totalt, kan ej hitta någon, varken vid batteriet eller på själva motorerna, har följt alla kablar. Har någon information om säkringar/relän så att jag kan kolla så det inte har ärgat, bilen är ju snart 30år gammal så är väl stor risk för det. | |
|
Likaså är fläkten till värme/kyla död, funderar på om det hänger ihop. Alla säkringar är hela, hittade ett tungt elschema men det säger inte så mycket om vilken box eller vilka relän som gäller, placeringsmässigt. |
|
|
Kom ett steg längre, när jag försöker köra en åter initiering så går suffletskyddet ner och låser, sedan går det tyvärr inte längre, nu vet jag iallafall att styrboxen har ström och att knappen fungerar. Man ska ju hålla inne uppknappen för detta, men det händer inte mer än så, om jag trycker cab ner så klickar det lite överallt men den är ju i bottenläge så ska ju inte hända mer än så. Frågan är varför den inte vill börja lyfta locket igen och sedan fälla ut cabben.. Har kört slut på ideer vad jag ska prova, räcker ju med en givare någonstans som bråkar. Microbrytaren till sufflettskyddet fungerar, den låser bagaget när man trycker på den. Vet någon vilket relä som är nummer 222? Hittar inget schema över placering på reläna. Tips? |
|
|
Kan du tyska finns det mesta värt att veta om E36-sufletter i detta kompendium: Länk Har tyvärr inte sett det översatt till engelska. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.