|
|
|
|---|---|
|
Hej Har fått lite problem med min 335 diesel, bilen har stått i garage i ett år. Skulle ta ut den igår, körde ca 1 mil sen dog bilen. Provade och starta den igen och den hoppade igång men dog direkt. Trycker man på starten direkt efter den dött startar bilen inte utan man måste trycka ut nyckeln och stoppa i den igen, då startar den och går någon sekund. Mistänkte att jag fått Alger i dieseln men tycker det är märkligt att man måste ta ut nyckeln och sätta i den igen för att den ska starta. Någon som har någon idé på vad problemet kan vara?? Tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh | |
|
Det kan inte vara något med bränslepumpen/filtret? Hur många mil har bilen gått? Det där med nyckeln kanske är en funktion när ett fel av denna typ sker, att nyckeln behöver tas ur innan omstart kan göras. Sedan dör den ändå eftersom felet kvarstår. |
|
| Den har gått 35000mil, jo kanske ska kolla filtret, och inte hänga upp mig på nyckeln👍 | |
|
Baserat på miltalet och att bilen "bara" stått ett år tror jag inte på alger i dieseln. Tror mer att något i bränslesystemet är fel. Potentiella fel 1) Bränslefilter 2) Bränslepump 3) Spridare Låter det som att motorn går på alla cylindrar när den går? Kanske värt att läsa av felkoder? Tänker du lösa detta med hjälp av verkstad eller själv? |
|
|
Ett års stillestånd med RME-inblandad diesel - sannolikheten är nog stor för att det är "alger" i tanken... Det proppar i sig igen filtret så börja med att kolla det - öppna upp det och kolla hur det ser ut. När byttes det senast? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack! Den går på alla, vissa gånger låter det som den inte skulle gå på alla cylindrar men det hände bara nån gång, läste felkoder men fick inte fram något.. Ska kolla över filter och pump, annars får ja lämna in den så dom kan hitta felet iallafall. |
|
|
Jo har haft problem med Alger i en maskin en gång, och det bildades rätt fort. Köpte bilen nyligen så har ingen koll på när filtret är bytt tyvärr, men ska kolla över det ikväll, tack för svaren. Mvh |
|
|
Det var inga Alger i tanken och filtret var fint. Pumpen i tanken fungerar som den ska 🤔 |
|
| Är spridarna nästa sak att felsöka då? | |
| Japp det får det bli får lämna in den på felsökning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.