|
|
|
|---|---|
|
Tjenare allihopa, Har en fråga angående min bil. Det är så att jag har bytt båda luftbälgarna bak, men vänstra sidan vägrar pumpa upp bälgen lika mycket som höger. Har provat tömma luften och fylla den igen, men verkar inte som att den vill pumpa fullt. Lyft upp bilen, plockat av däcket och känt på bälgen, tycker den verkar hård iaf som så tvivlar på att det är läcka i den. Den är ju trots allt ny. Möjligtvis att jag har dragit åt muttern för hårt till ventilblocket som sitter på kompressorn, men den sitter åtdragen (snurrar inte om jag skruvar på den). Har även fått 2 felkoder på den, 5F98: Supply cross-check valves / Control time unilaterally lift the rear left 5F9A: Supply high-pressure relief valve / lift control time Någon som har nån idé om vad det kan vara som gör att den vägrar pumpa upp fullt? Kan det blivit läcka i ventilblocket? Kass nivåreglering? | |
|
Okej, Har nu kommit mig närmare mot att hitta vad felet är. Skruvade lös den slangen som går från ventilblocket till vänstra bälgen, men bälgen har fortfarande kvar all luft i sig, vägrar släppa ut. Antingen blockad i slangen eller nånting fel med kopplingen på bälgen då? Ska prova byta slangen och se om det blir någon skillnad. |
|
| tjena, löst det ännu? har exakt likadant problem med min, bytt kompressor, bälgar båda sidor, relä vid extra hjul, kompressor går fortfarande hela tiden vid minsta lilla guppel eller dyl. | |
|
Hej kolla så ni inte fått slangen från bälgen emellan bälgen och chassit Har nämligen råkat ut för det då fick jag såna problem ni beskriver Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.