|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har du råd så skippa R4 diesel. Välj en 6-cylindrig maskin (eller varför inte en 8 cylindrig som i Touareg V8)! E450 4M 367 hk Cayenne 340 hk För övrigt saluförs A6 Allroad 45TDI för 537 400 kr: Länk |
|
|
"För övrigt saluförs A6 Allroad 45TDI för 537 400 kr" Jo, men med Alpinpaket, metallic, sportstolar/skinn etc så kan man lägga på 50-60' för att uppnå en rimligt utrustningsnivå, dvs bortåt 600' netto. Jämför man med med E 400 d AT, med mycket mer motor så uppfattas den mer prisvärd som sagt... Min kompis har en ny X5 30d som han är väldigt nöjd med, men den kostar ju ca. 150' mer en Touareg X. MVH Christofer |
|
| Mmm svåra val. Nu halkade ja lver Bmw 640/630d GT fantastiskt fin med utrymme lite högre mycket lastutrymme. Väldigt då till salu dock. Svår bil på andrahandsmarknad. Begvärde | |
| Japp fått pris på 620k på ny toureg med 3 års nybilsgaranti r-line panorama etc | |
|
Intressant diskussion. Bra argument. Skippade precis en fullmatad Q7 med 20% rabatt, de verkar lite smådesperata och uppdatering sker precis på Q7. För dyr, för högt förmånsvärde och hög skatt tycker jag. Lutar åt en Volvo V90 CC. Har kikat lite på Skoda Kodiaq som ju är otroligt prisvärd men finns nästan inga att få tag på och beställer man en bil man vill ha är det mars 2020 som tydligen gäller. Dock drar även de iväg i pris samt hög skatt. Provsatt idag en Tiguan, fanns ingen Touareg, hemska stolar, det räckte för mig. Volvo känns bäst. Lättsåld, bäst andrahandsvärde. /Anders |
|
| Med känsla, haha Jag kör Vobblo V90 cc, inte så spännade... | |
|
Med känsla. Ja försökte faktiskt köpa en kodiaq sportline tdi via telefon idg efter mailkontakt en kille han före med ett par minuter Omöjliga att få tag på. Men bensin modell finns det ju. Kanske vore nått? Dock dur skatt man det blir ännu dyrare vid årskiftet då kostar en touareg 15000:- per år nu runt 10000 Är de fortfarande stort sug efter v90? Jag hade gärna haft en Volvo om de gick att fälla 40/20/40. Vad tänkte dom där? Laddhybrid gärna med 4wd och drag men utbudet? Lätt vore det om man bara var ett märke trogen Mest nyfiken på 640 xdrive GT just nu. Men för långt att åka och se på |
|
|
"Provsatt idag en Tiguan, fanns ingen Touareg, hemska stolar, det räckte för mig." Standardstolar inte sämre än andra standardstolar i de allra flesta bilmodeller under 400-500´, sportstolar och ErgoActive-stolar är minst lika bra eller bättre än andra modeller i prisklassen. För krusaren handlar det om han vill ha en bra välutrustad "Svensson-bil" för ca. 350´, eller om han vill har en "lite finare" modell med luftfjädring, 6- eller 8-cylindig motor och betala det dubbla. MVH Christofer |
|
|
Ja precis crille Slutar väll med att man köper en xc60 T5/d4 awd kanske eller dito V60 Mest för det måste beställas å väntas pp Mercedes och Audi Skoda. Gillar bäst å hitta en bil att köpa direkt |
|
|
så en shortlist får min bil såld imorrn och ska köpa bil till veckan har nu bestämt att köpa en familjebil till vettigt pris och byta bort a3 SB quattron mot roligare bil nästa år. touareg som dyrast alternativ men 640 med vintersulor r line nybil bör va ett bra köp men mycket pengar BMW 520 xdrive touring 0-1000mil lätt beg ca 400-450K den gillar jag helt klart mercedes e 220 d 4-matic kombi 2018-2019 ca 450k skoda Superb combo, mest för pengarna nybil 350k passat sportcombi/alltrack, tråkig men trevlig att köra intetsägande utseende men både denna och superb perfekta vardags skjussa röv bilar. eller chansa att gå ner på storlek, köpa V60 d4 awd momentum eller XC60 D4 AWD så ej möjlighet att beställa bilar, utan lagerbilar/Demo bilar som gäller nu ge gärna feedback på vad ni tror är bästa köp att äga 2-3 år |
|
| Inget av ovanstående är "dåliga bilar" på nåt sätt så det handlar ju om vad du prioriterar och hur mycket du är sugen på att betala. Klart Touareg är trevlig men den kommer ju kosta minst 50% mer (om inte ännu mer) än Passat+Superb+V60 hur du än gör. | |
|
inköpspriset i sig är inget problem om den kostar 350 eller 700k mest intressant vilken bil som kan tänkas ha minst värdeförlust 1400-1700mil per år. lättsålt :) är ju svårt att vet som 2-3 vad som e eftertraktat då |
|
|
Att en betydligt dyrare bil sjunker mer är ju givet... En bil för 350´ kanske sjunker 150´ under 2-3 år, medans en för 700´ kanske sjunker 300´. Med tanke på att gemene man sväljer precis allt vad politikerna matar de med så bör man ju troligen inte köpa en diesel egentligen... MVH Christofer |
|
|
Men det är ju till stor del dieslar som säljs. Kolla hur många bensinare som BMW har i lager ex. vis. De vräker nu dagligen ut nya bensinare på Blocket. /Anders |
|
| Krusaren: Kanske sugen på en bra utrustad 530D Xdrive? Reggad i rätt tid så skatt på 2700:-/ år. | |
|
med känsla ok ja de finns mycket 530i till salu så dåligt köp å en sådan? daniel N ja möjligt at de kan va intressant |
|
|
Nej inte annat än att BMW har många osålda bensinare av många modeller osålda i lager i Halmstad. Felprognostiserat marknaden. /Anders |
|
|
ok ja kanske går göra ett bra pris på sådan ser volvo har rätt många bra utrustade xc60 t5 oxå |
|
|
Bensinare är svåra att sälja nu. Drar mera och dyr bensin. Antagligen högre skatt också? /Anders |
|
|
Körde toureg. Inte impad alls sävlig trög tung Mercedes e klass. Mycket fin G31 fin G20 bra med Nya A6 typ lika som Bmw p merca. Lite skiljer dessa bilar Tror nog ja beställer nya superb scout Sen bil till mig. Kanske nya S6 eller beg sq5 rs5 s5 eller liknande Mercedes e53 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.