|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Daga att köpa bil vilket e skitsvårt inte så mörkesberoende nuförtiden Antingen nya A6 allroad. Typ 700k minus rabatt Eller all terrain med nya 400d med 340hk med LRF rabatt mycket utrustning för ca 625 med rabatten. För att få lite markfrigång 2-3 gånger per år Eller en 520 eller 530i eller 530d Touring xdrive Suv. Q7 2018-2019 modell Joker en Skoda kodiaq 2vuxna och ett barn. Som de flesta packa mycket ett par 3 gånger per år. Van att ha utrymme som v70 | |
|
Du skall alltså köpa en stor bil för 350-650´ och kan tänka det mesta..? MVH Christofer |
|
| Ja stämmer. Tänkte om ni har nån erfarenhet av ägande av dessa bilar | |
| XC60 T8? Köra på el i vardagen. | |
|
Ja skulle helst vela klara mig med storlek typ xc60 nya q5 hybrid eller glc. Men bagaget är ju inte vidare stort å köra prylar om man äger mer än 2 golfbaggar. Prylar till sommarstugan. Fjällen osv. Man är väll som de flesta oftast är det ju halvtomt där bak men bortskämd med utrymme när man e på Ikea osv. Tanken är att skaffa en . Sedan byter ja bort andra kombin mot en sedan som andra bil som är mer rolig att köra |
|
|
Nya Superb Scout kanske kan vara något om du nu kan tänka dig en statarvagn ur den lägre prisskalan. Förutom Kodiaq finns ju även syskonen Tiguan Allspace och Tarraco. Nya Merca GLE är säkert fin. MVH Christofer |
|
|
Jovisst kan ja tänka mig en statarvagn. Superb scouten ser ju skitfin ut å billig nör den nu börjas söljas. Leverans q1 2020 tdi 4motion hörde ja. Nu med luftfjädring! Orkar ja vänta så blir de nog en sån. Men riktigt tråkigt å beställa bilar å vänta om man vill ha inom ett par månader GLE e mycket fin. Familjebilar är ett dilemma å köpa. Otroligt svårt å tråkigt med en stor klumpig kombi. Ett måste ha bara. Försöka göra det bästa av det |
|
|
Luftfjädring är ju ett stort plus. Men kommer det gå att få till Superb? DCC brukar på VW- och Skoda-språk (undantaget Touareg) betyda adaptiva dämpare. MVH Christofer |
|
| Tiguan allspace är ju trevlig att köra och åka i, men se upp lite avseende stötigheten för sportversionerna med stora fälgar. De kan upplevas stötiga/struttiga även på hyggliga vägar. | |
|
En A6 Allroad 45 TDI med rimligt utrustningsnivå hamnar förresten på ca. 650´ brutto, dvs under 600´ netto. Men då känns kanske E 400 D All-Terrain spontant mer prisvärd... MVH Christofer |
|
|
Körde kodiaq i helgen fantastiskt på landsväg/E4 smidig lättsam att köra . På sämre vägar struttig som sagt 19 ” 50 profil. Fladdrigt. Körde även nya V60 CC. Går bort direkt. Fladder fjädring Det som e prio vid dessa prisklasser är bra fjödringskomfort och bra automatlåda,på dålig asfalt antingen suv med mycket gummi om det nu finns annars Som du säger kan nog dcc vara adaptiva och inte luft på Skoda Ja pga av rabatter är Mercedes svårslaget vid ny köp. Men visst nya allroad är riktigt fin Nya GLB kanske skulle fungera med. Har närmast till Skoda/VW/Audi i service synpunkt 3-4mil. . Bmw Mercedes 8mil |
|
|
Touared Edition X är för övrigt ganska prisvärd, mycket utrustning. Touareg har i tester fått lika bra eller bättre betyg än de "finare" märkena. MVH Christofer |
|
| Ska testa toureg. Se om ja hittar en lagerbil för bra pris | |
| Köp en kodiaq och hyr en Range Rover tre gånger om året. | |
| Kodiaqen överaskade mig väldigt positivt! Blir nog en sån för mig när det är dags att byta ut nuvarande kadjar. | |
| Körde en maxad Q7:a i ca ett år, med luftfjädring och fyrhjulstyrning mm. Det var en demobil. Nypris var 1,1mkr jag köpte den efter 450mil fick då ge 770k körde 3000mil på ett år och sålde för 730k. Bästa bil jag har haft men 14,4 i förmånsvärde var lite mycket. Annars håller jag med Crille. | |
|
Ja kodiaq ligger prismässigt bra till att ha en annan ”bra” bil Mest sugen annars nu på touareg Mest intressant hur värdet är på stor suv. Tycker de dyker rätt bra efter 3 år man ser inte mycket föregående modell av touareg på vägarna längre |
|
| Slippy, segt att betala 14,4' x 0,55 x 12 = 95' när värdeminskningen endast var 40'. Men det vet man inte alltid innan vilka bilar som har bra andrahandsvärde. | |
| En BMW 540i med rätt specc och bootmod3 på 430hk är ganska svårslagen i den prisklassen, B58 motorn är gudomlig. | |
| Grelle, mitt bolag så, gungor och karuseller... | |
|
Kodiaqen var svår å finna leveransklar tdi 190. Tdi finns Touareg ny med rabatt ca 630 540ix Touring är ju riktigt mycket vill ha känsla. Enda är markfrigången 4 gånger per år |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.