AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.423

e61 som blivit sned

ad
71
adb
BMW E61 530i lci
Min bil, e61 lci 07 är lite lägre på högra sidan bak. Den blir varken lägre eller högre utan det verkar som den av någon anledning inte förstår att den är sned.

Jag har testat att hissa upp bilen och skruva loss nivågivaren. När jag för den uppåt för att simulera att bilen blir för låg går pumpen så både pump och givare verkar ok.

Eftersom den inte blir lägre av att stå längre perioder borde det inte heller vara luftkudden som är trasig.

Jag har heller inga felkoder (dock utläst med carly appen)

Vad skulle ni gjort? testat köpa ny nivåsensor? Nya kuddar? eller har ni tips på något mer jag kan göra för att ringa in felet?
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Min f11 var också sned. Lägre på höger sida, skiljde ca 15-20mm. Kompressorn var sönder, så fick ny kompressor och nya bälgar. De gjorde inte susen, så fick åka tillbaka till verkstan å be dom kalibrera in höjden på nytt, då stod den rakt igen!

Du kan ju kalibrera in det själv med en obd-kabel och inpa! Hör med OlaO här på forumet så får du support och programvara!
ad
71
adb
BMW E61 530i lci
Ok tack för tipset! Det är nog dags att skaffa inpa så man kan göra mer själv. Fungerar det på mac?

Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
går att köra en Windows-emulator på Mac. Jag valde att köpa en äldre laptop billigt till de ändamålet då de kändes att vara för krångligt
ad
71
adb
BMW E61 530i lci
Lösningen för mig blev att beställa inpa och ”kalibrera” höjden.
Nu är bilen rak igen och allt är frid och fröjd.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.