AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.756

Några frågor kring 330 cab -03 lci

Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Tjena!

Det va sjukt länge sen jag postade nåt i detta forum :) Men nu va det dax!!

Har nyligen köpt en 330 cab som jag har några funderingar kring!

Har plockat ur airbagen på passagerarsidan för att jag har barnstol där. Kodade bort airbagen och bältessträckaren med bmw scanner men airbaglampan lyser ändå! Nån som har nåt tips....typ OlaO :)

Har ej xenon så vad ska man köpa för lampor för att få lite bättre tryck i lyset? Både halv och dimljus!

Sitter en uppsättning BBS RK507 på nu som jag ev. tänkte sälja! Dom är lackad svart och i jättebra skick, vad kan en uppsättning sådana vara värda?

Hur går man till väga om man vill koda så man kan cabba upp/ner med nyckeln?

MVH Robban

oo=00=oo
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Följer med nöje ang cabba upp och ner med nyckel.
Hoppas slippa köpa en mods4cars från toplift.se och istälelt att det finns i bilen från start, på min också. Dock är det inte aktivt nu men hoopas det bara är en kodningssak. Hittar jag det inte så få rman ju lite extra finesser med en mods4cars.

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Som standard kan man få caben att gå upp/ner "automatiskt" genom att öppna och hålla inne knappen på nyckeln tills taket har öppnat fullt. Resp stänga och hålla inne den knappen tills taket har stängt fullt. Man måste dock var närmare bilen än vid bara upp-låsning eftersom bilen och nyckeln gärna tappar kontakten under denna manöver.

Hade tidigare en modul som jag köpt separat som gjorde att man slapp detta genom att man först öppnade bilen sedan tröck 3 gånger på knappen, då gjordes manövern automatiskt. Dock var det inte lätt att installera denna moj och det var skitsvårt att hitta rätt tidsinvervall på de 3 trycken. Fanns pontentiometrar som man skulle ställa in och böka med. Hade denna moj installerad i 5 år eller så men sen tröttnade jag och slet (nej, plockade försiktigt) bort den.

Det är iofs lite ball att kunna öppna bilen på lite håll men har märkt att sedan jag tog bort funktionen saknar jag det inte alls.

Det går mig veterligen inta att koda detta utan man måste ha en extra pryl för att få det att funka. Sökte rätt länge innan jag köpte grejen eftersom jag med hade en förhoppning att det skulle kunna kodas men då gick det inte.

Niklas

Fransosen
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Trebor, vad har du för kvarvarande felkod på SRS?
Bör även finnas inställningar för det där med cabben i BMW scanner.
Om nu optionen ens finns att ändra som Fransosen är inne på.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Den dosa som fransosen pratar om är det jag nämde som kommer från mods4cars och verkar har förfinats lite med åren.
Dock finns det ju cabbar som har tryck och håll inne för att cabb upp&ner men det funakr inte på min, trots nyladdat batteri - antingen är det bortkodat eller så kom det med senare tillverkningsdatum, eller så var det ett tillval vid köp.
Jag tror det finns att koda och hade hoppat och kodnings-mästare OlaO visste. SKa se om jag får tid på semestern och ut och prova på min. Har inte haft mina prylar från Ola igågn på ett tag och får se om win10 uppdaterat bort att det funkar eller om det går igång direkt. Om scanner inte startar får du tipsa mig Ola. Ska lusläsa dina instruktioner igen först.

Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
325cabrio, bara att du hör av dig om det behövs!

På denna sida pratar de lite om "convertible".
Scrolla ner en bit. Ser ut som det går att koda.

Länk

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
bo
283
borka
325i Cab -10
Har installerat motsvarade denna på min E93. Lite pyssel men den funkar kalas! Går att programmera på en mängd olika vis.

Anders

Länk

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Här har vi svensk återförsäljare, E46:
Länk

och här är tillverkarens egen sida om e46-varianten:
Länk

Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

olaO!! Jag får koppla upp och kika vad felkoden säger, kommer inte ihåg :)

Jag ska kika lite mer på vad det finns för kodningsmöjligheter på cabbning! Jag har även carly samt att en polare har inpa!

Med vänlig hälsning, Robban
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
På bådee 1- och 2-serien så är fällning av suffletten med nyckel extrautrustning, som iofs är ganska vanlig. Därför är det inte helt ovanligt att folk tror det är standard,

/Alexander
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
När jag läser på den länk jag postade ovan så verkar det vara så enkelt som att man bockar bort "without sunroof" under convenient opening/locking.
Dock om man har en äldre ZKE ska GM så finns inte valet.
Men på din 03 Trebor bör det finnas.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

ok! Då är det i bmw scanner vi pratar?

Mvh Robban
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Japp, under ZKE.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

ok! Då är det i bmw scanner vi pratar?

Mvh Robban
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Det andra svaret där blev av sig själv de :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.