AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.469

M5 3,6 motor i E28

He
22
Henke M5
M535i -85 (M5 3,6)
Alpina B3 3,2 -96 (nr 001 av 221)
328i Touring -00
323i -82
jag ska sätta i en M5 motor i min E28. jag vore mycket tacksam om någon som gjort detta skulle vilja ge mej några tipps...

mvh Henke
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
använd sökningen; har diskuterats flitigt tidigare!
"Sök inlägg" uppe till vänster.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
jo et går
men du måste dra om motor elen och ta andra motor fästen

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
WebCam: The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
när ska bmw sparka ner audi från tronen och ta över superstage då
la
248
lappen
m536i 85
det är väl som nidas skriver men andra motorfästen har jag inte hört talas om sök på inlägg det finns rätt mycket tror även det finns beskrivningar över elen

Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Det som skrivs ovan är att elen kan vara väldigt kymig att koppla, men annars går det bra. Ska du göra det själv? Sen själva motorfästena kan du använda dem som du har från E28. Du kan investera dig i en ny kylare som är lite mindre och bredare som går ner mellan, framför var den gamla sitter (finns ett litet mellanrum ju), kyler motorn bättre och så får du mer plats. Sätt även dit en elfläkt, termostatstyrd, då behöver du inte den org. längre. Du får även ändra om lite andra fästen för servooljebehållaren osv. Byta ut till M5 bromsok, skivor och klossar fram. Byt ut din diff oxå mot en M5 eller 325 E30, bättre utv. Du får även ha en kortad kardan eller M5 kardan om du använder M5 växellåda. 17" fälgar. Jag kan inte mer just nu, jag håller på att bygga om hela min front och framvagn. Ska bli med flippfront och ställbara fjäderben och en jävla massa annat. ska vara klar nästa sommar och ska köras utav bara helvete.

MVH: Zander
He
22
Henke M5
M535i -85 (M5 3,6)
Alpina B3 3,2 -96 (nr 001 av 221)
328i Touring -00
323i -82
Zander..
jag har M5 bromsar fram, funderar även på M5 framvagn. passar det nått å nått? ska även ha dit en 3:91 klump där bak. planerar att använda orginal-lådan. skilljer org-lådan sej mycket mot M5-lådan? utvxl? jag har den "stora" lådan med löst svep..
Mvh Henke
Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Henke M5: Framvagn vet jag inte hur den passar, men bakklumpen passar. Vet ej hur mycket det skiljer mellan lådorna, utv. skiljer, ska göra iallafall. Du kan se det i din bilbok hur den ligger till och jämför.

___M Power___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.