|
|
|
|---|---|
|
Halloj, Är inne på nya däck och fälg och behöver köpråd, Hur skulle det se ut med 19 tums fälgar och däck som är 245/40r19 till bilen blir det för stort och brett? Ska jag istället satsa på 18 tum och däck som är 225/50r18) Mvh | |
| Vad är originalstorleken? | |
| 225/45/R17 | |
|
Varför vill du då sätta på SUV-däck? Dvs, varför vill du öka rullomkretsen? Vanligtvis när man skaffar större fälgar så tar man mindre gummi så att hjulens storlek är detsamma men förhållandet mellan däck/fälg ändras. Vill du ha större fälgar och bredare däck så ska du ju gå på 245/30/19 för att behålla hjulstorleken. |
|
|
Okej tack för tips. Lutar att jag kör på 18 tummarna då=) |
|
| De är också för stora! Om du går upp i tum går du ner i profil för att hålla storleken. Du ökar nu båda tum och profil och för då för stora hjul. | |
|
Om jag inte är fel ute så har GT.n 225/55-17 som standarddimension! Det blir 225/50-18 om du ska ha 18" och 225/45-19 i 19". Kolla vad det står på klisterlappen på B-stolpen, där är dimensionerna listade med rekommenderat lufttryck. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kikade, stämmer det du säger däcken är 225/55r17.... Så köper troligen 225/50r18 Tack för hjälp och info |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.