|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar är det någon som vet vrför det lyktar när mn har värmet på en stund sen börjar det lykta? | |
| vilken lykta?? | |
|
När jag sätter på värmet i bilen så är det helt lungt men efter ett tag när det har börjat bli lite varmt i bilen så började det lukta något ruttet men kanske bara i några secunder bara, är det något alvarlig? |
|
|
kanske ligger nåt mök i luftkanalerna..? ;) --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
| Nej kan väl inte vara så alvarligt, men möjligtvis obehagligt! Vilken bil har du? har du AC? | |
| japp jag har en 325ic 93 och har dubbel klima i den, men ac:en är inte på när jag säger det, men det luktar endå, kan det vara någon filter som måste bytas? | |
|
jepp: mikrofiltret borde du nog byta om det inte är gjort på ett tag! Länk /Kalle |
|
| Men är du säker på att det är det som är felet och om det är det vart ska man köpa ett sånt filter, kan man tvätta den kanske eller ngåto sånt? | |
|
mekonomen alt. bmw har det Länk |
|
| Nej säker är jag inte. Filtret köper du på BMW, kostar inte så mycket. | |
|
Om du har en läcka i värmepaketet kan du få in kylarvatten i kupen, det hände mig på en gammal audi jag hade. Vet dock ej om det fungerar på samma sätt i bmw. Glykol luktar inte gott, om rutorna immar när du har på värmen i bilen och det är kallt kan du ha det problemet. //Johan dreiachtzehnis |
|
Crusty |
Äh, prova o byta microfilter först! När servade du senast?? Det skall ingå filterbyte vid service! Microfiltert är inte dyrt o bus enkelt o byta! iallafall på min gammla. Vet inte om det e nån skillnad på bilar med AC men annars skruva av handskfacket o där bakom sitter det. Lätt som en plätt! |
| Sanolikt har du problem med fukt i AC´n. En dränagepump skall pumpa ut all fukt som kondenseras i systemet. Min tanke är att pumpen inte tömmer systemet helt, med resultat att en del vatten blir stående som efter ett tag ger en ganska "unken" lukt. Hade samma problem med min 520 touring -93. Där hade jag dessutom problem med imma på rutorna (som nämns ovan). | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om inte allt kondesvatten försvinner så bildas det bakterier i luftintaget och evaporatorn (kupékondensor), finns en speciell bakteriedödande spray som finns hos väletablerade kylfirmor som dödar den bakterihärd. Om det går att köpa denna spray över disk nån stan har jag fnv inte koll på. MVH Hasso |
| Ne problem med imma på rutorna har jag dock inte men därimot så luktar det ibland, som jag sa ovan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.