|
|
|
|---|---|
|
Min bil har en felkod som pekar på ozone generator som verkar ha utgått enligt realoem. Delen jag menar är Länk Egentligen bagatellartat men petig som man är vill man ha blankt felkodsminne. Har någon bytt denna del? Finns det ersättning? | |
Transocean |
Jasså du tror på allvar att du i dessa Klima-tider kommer att kunna köpa en Ozongenerator :-) |
|
Man kan alltid testa :) |
|
|
Det går väl alltid att köpa en begagnad på Ebay. Undrar hur den styrs eller om den alltid går på fullt? Ett överskott på ozon är ju inte så bra för något. // Magnus |
|
|
Har sett att de finns begagnade på Ebay och skroten men hur vet de att den är fungerande? Kan man mäta upp den på något sätt? |
|
|
Elektriska ozongeneratorer brukar ju bara bestå av en spänningsstege och några Corona spetsar/ytor spänningssatra till några kVolt. Är den bara laddad funkar den.. |
|
|
Elektriska ozongeneratorer brukar ju bara bestå av en spänningsstege och några Corona spetsar/ytor spänningssatra till några kVolt. Är den bara laddad funkar den.. |
|
| Allvarligt? Har F11 inbyggd ozongenerator? | |
|
Jag hade samma felkod på tidigare E61. Köpte en ny men när jag skulle byta så insåg jag att det inte satt någon ozongenerator där, och aldrig heller gjort det eftersom det inte ens var något hål i värmepaketet... Felkoden var inte relevant. Så kolla om du har någon överhuvudtaget |
|
|
Bra tips där, ska kolla om jag ens har en. Sitter en barnstol i vägen så jag har inte tagit mig tid att kolla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.