AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.981

Konstigt ljud vid höga hastigheter?

Ho
10
Hoffmann90
Bmw 320d e91 2007
Tja! Jag har upptäckt ett konstigt problem med min bil och jag inte kan klura ut vad det är, kan heller inte hitta några svar på nätet.
Min bil går bra och styrningen är bra.
Bilen drar lite och då menar jag väldigt lite åt höger.
Problemet är när jag kommer upp i hastighet över 100kmh så går kommer det ett ljud som inte ska vara där. Känns inget i ratten eller styrningen men det låter ojämnt. Vom-vom-vom-vom-vom hela tiden nästan som att man ligger kantlinjerna fast lite dovare.
så fort man går under 100kmh så försvinner ljudet igen.
Är det någon som har någon ide vad detta kan vara? vill inte riskera att köra sönder något i bilen.

An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Hjullager?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Anliggande broms?

Känn på fälgen när du kört så fort att det börjat låta - är ena sidan (förslagsvis den sida bilen drar åt) varmare än andra sidan, är det stor sannolikhet att bromsen ligger an.

Det brukar även synas genom att den fälgen blir mycket smutsigare av bromsdamm än den andra.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ho
10
Hoffmann90
Bmw 320d e91 2007
Okej ska ut och kolla de. Men om en broms låg på borde det inte låta hela tiden då och inte bara i så hög hastighet?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nja, det beror på...är det bara lite den ligger på kanske du måste upp i lite fart för att den ska bli tillräckligt varm.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Transocean
Tippar på hjullager
Ho
10
Hoffmann90
Bmw 320d e91 2007
Tack för alla snabba svar. fick tag i en lokal bilverkstad här som erbjöd sig att felsöka gratis åt mig. hoppas på att det är en broms.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.