|
|
|
|---|---|
|
ick min plånbok stulen idag och i den låg den så kallade verkstadsnyckeln. Vad kostar det att byta lås? eller kanske räcker med att installera larm och alltid låsa med deadlock eftersom det inte går att öppna bilen med den nyckeln då mvh kim | |
| Jag skulle nog skaffa en rattkrycka för ett par hundra. Att byta lås blir nog ganska dyrt! Men om du har dyr stereo i så hjälper ju inte en rattkrycka förstås..... | |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Går det inte att kolla med ditt försäkringsbolag. Kanske kan man få ut på hemförsäkringen. "Pga stöld måste mina lås bytas..." Jag vet inte, men det kan ju vara värt att kolla upp. Jag menar, om någon snor din hemnyckel, borde man ju kunna få ut på försäkringen för att byta lås i ytterdörren, eller? /Mattias |
|
dörrarna går inte att öppna med den nyckeln om man låst med deadlock och det har jag för vana att göra så för att ta sig in måste de ändå bryta sig in men de kan starta bilen. ska kolla om hemförsäkringen täcker det mvh kim |
|
| Hemförsäkringen täcker bara låsbyte om man har sett när plånboken/nycklarna försvann, rånad, väskryckning etc. Du skall alltså kunna lämna ett signalement på den som stulit nycklarna. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
frisen: tror inte man behöver godta den uppfattningen låter lite typiskt LF egna regelverk om skadereglering, stå på dig kimwe, men har du varit slarvig och oaktsam med plånboken så är det nog en annan femma. MVH Hasso |
|
Vad händer om man tappar plånboken då? Mvh |
|
|
jag hade lånat en annan bil och skulle hjälpa en nyopererad kompis plånboken låg i bilen och jag hade händerna fulla så jag kunde inte låsa var ifrån bilen ca två minuter så visst har jag varit klantig det var dessutom ett av malmös värsta områden med mycket pundare och annat pack men jag får ringa försäkringsbolaget på måndag mvh kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.