|
|
|
|---|---|
|
Körde med högtrycken i helgen, så flagnade plasten upp och ser rätt fult ut nu på ena framlyset, där det har släppt blir den torr och rätt lätt att ta bort. Någon millimeter tjock är denna yttre plast. Men hur fixar jag detta? Antar att det inte bara är att dra bort all plast... och skeptisk till att det finns plast att köpa och limma dit? Inte direkt sugen på att byta hela strålkastaren då den fortfarande är tät. | |
| Vet inte hur det är på F11 men på en annan bil jag haft så slipade jag bort yttre lagret som var klarlack med väldigt fint sandpapper för att sedan polera upp den med plastpolish och strålkastare blev som nya. Annars finns det rekondföretag som gör detta åt dig. | |
|
Yttersta lagret brukar vara ett UV-skydd i form av något lackliknade material. Slipar man bort det gulnar plasten ganska snabbt och man måste polera med jämna mellanrum för att hålla dem "ofärgade". Jag skulle nog låta en rekond-firma kika på dem. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tror det finns lösa plastglas att köpa på Ebay. | |
| Tack. Ska försöka åka förbi en rekondfirma i närtid och se vad de säger till en början | |
|
Rekondfirman sa att de aldrig sett det tidigare, men de fick chansen att göra ett försök, polerade även den andra strålkastaren så den inte ser gammal ut. Slutresultatet var mycket lyckat! Syns inget och strålkastarna ser ut som nya. ca 1600kr för båda strålkastarna. Tack för tipsen! |
|
|
Polerade de "bara", eller la de även på nytt lager klarlack? Återkoppla gärna om ett tag om de har börjat gulna igen eller inte. |
|
|
Meguiars har annars ett bra kit Meguiars HD Headlight Restoration Kit med UV skydd. |
|
|
Vet inte egentligen, men han sa att de la på lite klarlack för att det skulle smälta in bättre i samband med poleringen. Återkommer om det skulle börja gulna framöver |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.