|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, vad heter färgen på "BMW-språk"? Länk | |
|
Snygg färg! =) Tror det e Arctis-Silver eller Samao-Blå.... Mvh Tobias |
|
| Det är iaf inte Artic-silver, kollade runt lite och hittade en sådan men den var helt silverfärgad. | |
|
Har för mig att Arctis blå också finns.... Det kan va den me! Varför vill du ha reda på färgen??? Snygg e den iallafall som sagt! =) Mvh Tobbe |
|
|
Arktisblå är mörkblå och samaoblå är mellanblå/grå/violett. Kameran kan ljuga men jag håller en Whopper på att det där är Gletscherblau. Rätt ovanlig färg. Mvh /Janne |
|
|
Tobias 320i-94:> Varför? För att jag ska banne mig ha tag i en bil med den färgen vid nästa byte! Skulle ha frågat ägaren om jag fått tag i människan :) Jan:> Det verkar stämma... Fast som sagt, möjligt att kameran inte riktigt återger rätt färg. |
|
|
Sirrusblå?? Har sett det på några e30 och det verkar "se" ut och vara samma färg...men men //A |
|
|
Anden: Cirrusblå är snarlik men sista årsmodellen den fanns var 1989. Ersattes -90 av Gletscherblau. Torde inte finnas någon E36 som är originallackerad i Cirrus. Mvh /Janne |
|
|
Kan vara en "individual-färg" (dvs specialbeställd nyans) på bilden. Då är det inte lätt att veta vilken det är! Mvh |
|
|
Cirrusblå är mörkare, annars lik! Oerhört snygg färg i vilket fall! Kul att Mästaren Janne Söderman kom på besök i forumet :-) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Det är Glaciär-blå! Hittade även en annons idag här på Börsen där nån försöker kränga en sådan... Tyvärr har han bara helt cyklat vilse när det gäller priset =) Länk |
|
| Man kanske ska byta färg på bilen =) | |
-RW- |
Azzurri blå(himmelsblå) heter den färgen. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.