AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
554

Vad är det för färg?

Som rubriken säger, vad heter färgen på "BMW-språk"?

Länk
Snygg färg! =)

Tror det e Arctis-Silver eller Samao-Blå....

Mvh Tobias
Det är iaf inte Artic-silver, kollade runt lite och hittade en sådan men den var helt silverfärgad.
Har för mig att Arctis blå också finns.... Det kan va den me! Varför vill du ha reda på färgen??? Snygg e den iallafall som sagt! =)

Mvh Tobbe
Arktisblå är mörkblå och samaoblå är mellanblå/grå/violett. Kameran kan ljuga men jag håller en Whopper på att det där är Gletscherblau. Rätt ovanlig färg.

Mvh
/Janne
Tobias 320i-94:> Varför? För att jag ska banne mig ha tag i en bil med den färgen vid nästa byte! Skulle ha frågat ägaren om jag fått tag i människan :)

Jan:> Det verkar stämma... Fast som sagt, möjligt att kameran inte riktigt återger rätt färg.
Sirrusblå?? Har sett det på några e30 och det verkar "se" ut och vara samma färg...men men

//A
Anden: Cirrusblå är snarlik men sista årsmodellen den fanns var 1989. Ersattes -90 av Gletscherblau. Torde inte finnas någon E36 som är originallackerad i Cirrus.

Mvh
/Janne
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan vara en "individual-färg" (dvs specialbeställd nyans) på bilden. Då är det inte lätt att veta vilken det är!

Mvh
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Cirrusblå är mörkare, annars lik! Oerhört snygg färg i vilket fall! Kul att Mästaren Janne Söderman kom på besök i forumet :-)

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Det är Glaciär-blå!

Hittade även en annons idag här på Börsen där nån försöker kränga en sådan... Tyvärr har han bara helt cyklat vilse när det gäller priset =)

Länk
Man kanske ska byta färg på bilen =)
-RW-
Azzurri blå(himmelsblå) heter den färgen.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.