AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
657

Vad kostar M5 E39 -01?

Någon som vet vad importerade fullutrustade -01or med 8-9000 mil kostar här hemma?

Hittar bara -99 och -00 att stämma av pris med.

Qvarnis
400 kanske?

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Njae, så billigt går det enligt min mening inte att hitta dem. Om vi pratar en faceliftad -01:a förstås! Inte i Tyskland heller, såvitt jag har sett. Min -99:a är på gång bort, så jag har kollat runt mycket, missade precis en -01:a på 5000 mil. Den skulle ha kostat drygt 450' och var den billigaste med vettig utrustning och vettigt skick som jag hittade. Möjligt att man kan hitta en för 450-475 i Sverige, men faceliften och widescreen-navit höjer priserna orimligt mycket i Tyskland i alla fall.
sedan är det ju ingen idé att köpa en snålutrustad. på en så ny bil varierar priset mycket mer beroende på utrustningen i förhållande till en äldre bil, i alla fall enligt min erfarenhet.
ruskigt ball bil, speciellt med facelift. men se till att den har den originalmonterade trådlösa mobiltelefonen som extrautrustning, alla prylbögars våta dröm!

Mvh Johan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man han ju iallafall att fota bilen denna gång innan den böt ägare:)

MVH
Hasso

GIS3 säljer bra verkar det som ;)
Morten B
hasso

om du vil ta flere foto kan du bare ta kontakt med meg :-)

Jeg er lett å finne: om du ser en norrman i Vaxholms-området som smiler fra öre til öre og kjörer i Johan's svarte M5 er det meg!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Morten B: snart åker jag ut till landet och då kör jag ifrån dig:)
Mvh
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Morten: Jo jag förstår att det är tur att öronen sitter ivägen så inte huvudet ramlar av när stora flinet infinner sig när gaspedalen får en kittling.
Hörde att den kaxige i inlägget ovanför hade ett finger med i spelet:))
Fy Asken uppmana till trafiköverträdelser:)

MVH
Hasso
Länk

Gustav:

Nej, jag tjänar inga pengar per försålda ex av GiS3. Det gör distributören.

Därimot sålde vi vår BMW 528 touring "Blöjexpressen" i förra veckan och fick extremt bra betalt. Att byta upp sig till en M5 är inget stort steg. Sen behöver det ju inte vara en -01.

MVH/ Qvarnis
T_J
Qvarnis, har du nångång betalat "din" bil själv? ;-)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Johan:

Varför byta till en 01:a? Vad jag eg. undrar över om du har lust att hjälpa mig att lista upp förändringarna mellan en -99:a och en face-liftad?
Fler frågor om M5 E39:
1. Varför tror du att så många är(beg)utrustade med trä-paketet, det ska väl föreställa en muskelbil? Det verkar som 4 av 5 har detta...
2. Går M3:ans 19" på M5:an? Bilder någon?
3. Vilket avgassystem rekommenderas för maximal ljudupplevelse, bilbesiktningen måste dock fortfarande passeras...
4. Är dessa M5:or hemska att försäkra? Lika dyr som M3 3.2 eller värre?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
M5orna kommer bli dyrare och dyrare att försäkra ju längre tiden går. När dom går ner i pris så kommer de yngre förmågorna sätta dom i diverse hus, träd och andra fasta föremål. Lite samma öde som e36orna har.
Visa användare
3.753
Sani
Personligen är jag livrädd för ett värdefall i stil med E34:ans! Detta om ngt avskräcker från att köpa en M5:a. En Brabus E 6.5 kanske är en bättre investering, trots bromsklossar för 750 Euro/paret....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det kommer, och ännu tidigare än för e34an.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

det jag vet är widescreennavi, nya parkeringsljusen, klarglas i bakljus, ny ratt, ballare utrustning, vanosrassel fixat (bilar tillverkade from 6/2000), mindre oljekonsumtion mm. säkert massor mer som jag inte vet.
1. titanlookinredningen slets väldigt fort, såg riktigt ful ut i min. jag fick mina reservdelar idag, titanlooken var ersatt av läder. dessutom verkar tyskar gilla trä.
2. tror centrumhålet är för litet. dessutom fel offset.
3. jag gillar original.
4. min M3 E36 var billigare än M5:an. räkna med runt 20 papp i storstäder.

alla bilar tappar i värde. de dyrare tappar mer. gäller även värstingmercor, en E55 AMG har tappat lika mycket eller mer än en M5 E39.
hoppas det hjälpte!

Mvh Johan
Visa användare
3.753
Sani
Tack Johan, mkt värdefullt!
Kan tilläggas att en AMG el Brabus-merca verkar ha en lägsta-nivå för värdefallet ex C36 har legat runt 170' +/- 10' de senaste fem åren! En M5 tycks istället kunna bli hur billig som helst?...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Brabus kanske ske jämnföras mer med alpina. Och dom håller ju sig bättre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.