|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har försökt byta skivor+belägg fram i flera timmar nu. Jag får inte dit oket+belägg kring skivan. Jag har mätt skivans tjocklek till ca 27mm och den största spalten mellan beläggen jag får är ca 24-25mm. Kolvarna kärvar inte det minsta utan löper snällt i sina styrningar och jag har pressat isär delarna maximalt, man ser tydligt när kolvarna är i sina inre (bakre) lägen. För säkerhets skull har jag bänt en del för att vara helt säker, men icke. Lutar det åt att jag fått fel bromsklotsar? Håller på att åka på ryggont också pga allt veleri, vilken dag... Beläggen är väldigt känsliga för kantstötning så det känns helt fel att forcera dem kring skivan, ombytta mått hade känts mycket bra! Någon som har en idé? PS. Vad har de två insexskruvarna 7mm på oket för funktion, jag försökte lossa dem med våld. Nu vet jag att de inte behöver lossas (Ska inte lossas!). Kan något ha påverkats? Kan det vara så att det är de som är just kolvarna? DS. Trevlig helg! Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. | |
"John Drake" |
Det är olika artikelnummer på bromsbelägg till 520-535 Samt 540. Du har nog fått fel belägg..bara att byta. John Drake.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.